Britský miliardář a majitel značky Virgin, která zahrnuje čtyři stovky společností včetně nahrávací společnosti Virgin Records nebo aerolinek Virgin Atlantic Airways, oznámil, že jeho zaměstnanci ve Velké Británii a USA si mohou nyní vybírat dovolenou jak často a na jak dlouho budou chtít. Slibuje si od toho zvýšení jejich morálky, kreativity a produktivity. Pokud se politika neomezené dovolené osvědčí, bude rozšířena i do dalších zemí.
„Není nutné žádat o předchozí souhlas a zaměstnanci ani manažeři nemusejí vést žádné záznamy o dnech strávených mimo kancelář,“ citoval Richarda Bransona britský list The Telegraph. Dále Branson uvedl: „Je pouze na zaměstnanci, aby se rozhodl, zda a kdy si chce vzít dovolenou na jeden den, týden nebo měsíc. Předpokladem je pouze to, aby si byli stoprocentně jisti, že oni sami i jejich tým budou mít aktuální přehled o každém projektu a že jejich nepřítomnost nijak nepoškodí firmu – nebo, když na přijde, jejich kariéru.“
Neměřme čas, ale produktivitu práce
Inspirací Richarda Bransona k tomuto kroku byla stejná strategie, kterou v roce 2010 zavedla společnost Netflix. Ta se i díky politice flexibilního přístupu k práci stala v posledních letech celosvětovým lídrem v oblasti streamovaného videoobsahu na internetu.
Tradiční systém dovolených je podle Bransona již v mnoha ohledech překonán díky moderním technologiím, které umožňují práci na dálku. Důležitější než to, kolik hodin stráví zaměstnanci v práci, je to, kolik práce udělají. Čtyřiašedesátiletý Branson považuje současnou úpravu dovolených v USA a Velké Británii za „zvláště drakonickou“. Má rád chytrá a jednoduchá řešení, která stojí za nejlepšími inovacemi. Osobní komentář Richarda Bransona k této politice si můžete přečíst na blogu společnosti Virgin zde.
-kk-