Ženy ve vedoucích funkcích nemají svůj vlastní vůdcovský styl, chtějí se stát lepšími muži. Tak zní závěr zajímavé studie německé společnosti profilingvalues, do níž se během dvou let zapojilo 1803 manažerů z více než 250 firem z Německa, Rakouska a Švýcarska. 734 žen a 1069 mužů vyplnilo online diagnostický dotazník sestavený dle teorie hodnot německo-amerického logika a filozofa Roberta S. Hartmana.
Ukázalo se, že leadership není genderová záležitost. Ženy-manažerky používají typicky mužské techniky leadershipu a cítí při tom velký tlak na to, aby v nich byly lepší než muži. Obě pohlaví jsou proto stejně vhodná pro obsazování vysokých postů v organizacích, což se však ve skutečnosti v praxi neuplatňuje. Ředitel společnosti profilingvalues Ulrich Vogel by proto doporučoval minimálně krátkodobé zavedení kvót pro povinné zastoupení žen ve vedení firem.
Studie se dále zaměřila na spokojenost a motivaci v práci. Ukázalo se, že větší svoboda při řešení úkolů vede k vyšší produktivitě a výsledkům než rigidní pravidla. Leadership je třeba praktikovat vždy s ohledem na konkrétní situaci a konkrétní lidi. Objektivní argumenty nestačí, lídr musí umět správně emočně zapůsobit.
Výsledky studie budou podrobně prezentovány na výročním Světovém kongresu pro diagnostiku hodnot (World Congress for Value Diagnostics) dne 14. září 2012 v Mnichově.
-kk-