The time when the economy is recovering from the recession is the right time for HR to move towards a more strategic role in companies. The thing is that HR plays a key role in how companies can return to growth - by finding and developing talents, building their employer brands or strengthening employee engagement and productivity. How specifically can human resources get more involved in a company's strategy? Richard Brown, Managing Partner of the British consulting company Cognosis, focused on this question in his recent article on the HR Magazine website. He recommended the following five steps.
1. Think strategically and commercially
Don't be just experts in HR, be corporate leaders and develop leadership in the company.
2. Act based on the company's commercial agenda
Connect the HR agenda with the commercial agenda of the company. You have to understand the commercial strategy and the related challenges better and more deeply.
3. Learn to communicate and build contacts within the company better
Great opportunity for HR lies in connecting different parts of the company with the company's overall commercial strategy. Communication plays a vital role.
4. Improve your analytical skills
Learn to speak the language of finance and operations - such as your leaders whose titles are CEO, COO and CFO are speaking.
5. Focus on HR developmental needs
Develop your HR people in strategic thinking, business operation, financial analysis and project management.
-kk-
5 kroků ke strategičtější roli HR v pokrizové době
Doba, v níž se ekonomika vzpamatovává z recese, je příhodnou dobou pro posun HR směrem ke strategičtější roli ve firmách. Právě HR totiž hraje klíčovou roli v tom, jak se firmy dokáží vrátit k růstu – prostřednictvím hledání a rozvoje talentů, budování zaměstnavatelské značky či posilování angažovanosti a produktivity zaměstnanců. Jak tedy lidské zdroje mohou v dnešní době více zapojit do strategie firmy? Na tuto otázku se zaměřil Richard Brown, Managing Partner britské poradenské společnosti Cognosis, ve svém nedávném článku na serveru HR Magazine. Doporučil následujících pět kroků.
1. Uvažujte strategicky a obchodně
Nebuďte jen odborníky na HR, ale firemními lídry a rozvíjejte ve firmě leadership.
2. Vycházejte z obchodní agendy firmy
Propojujte agendu HR s obchodní agendou firmy. Musíte lépe a hlouběji chápat obchodní strategii firmy a s ní související výzvy.
3. Učte se lépe komunikovat a budovat kontakty v rámci firmy
Velká příležitost pro HR se skrývá v propojování jednotlivých součástí firmy s celkovou obchodní strategií. Zásadní roli hraje komunikace.
4. Zlepšete své analytické dovednosti
Učte se mluvit jazykem financí a provozu – tak jak mluví vaši nejvyšší představitelé, jejichž tituly nesou zkratky CEO, COO a CFO.
5. Zaměřte se na rozvojové potřeby HR
Rozvíjejte personalisty v oblasti strategického uvažování, fungování byznysu, finančních analýz a řízení projektů.
-kk-