What makes recruiting for start-ups different from recruiting for an established company

V čem se nábor pro start-up liší od náboru pro zavedenou firmu

Recruiting employees for a small start-up is indeed different from recruitment for a large, established corporate. It poses particular challenges, bringing certain advantages but also difficulties. This article looks at the specifics of recruitment for a start-up, plus the challenges for a recruiter in a start-up and how best to face them.

Lack of established processes and setting up new ones

According to Recruiter.com, the first challenge of an HR specialist in a new start-up is setting up the whole system. Who will select new employees, who authorises the choice, what is managed by the recruiter and what by managers? At the same time you must not only set up the system of recruitment, but also the onboarding process, i.e. introduction of new employees to the workplace. Without firmly established scripts and predefined processes, your recruitment will seem chaotic, unsystematic and off-putting to potential employees.

Setting up budget

An important question of the HR system in a newly set-up company is the budget allocated to recruitment and activities of the HR department. Unfortunately, many company owners and managers want to see a great deal for little money, so it is often the job of the HR specialist to "argue" with management for a higher budget by convincing managers of the profitability of investment in the company's workforce.

Building up the employer brand

Even a newly established company should think about its HR marketing, in other words the employer brand. How do you want potential employees to see you? What benefits can you offer them, what are your priorities and how will you present yourself to candidates for positions at your company? Build a clearly defined, strong and well-communicated brand and much of the work in HR will be easier for you in the long run.

Talent management and system of evaluation of employees

The basis of successful cooperation between company and employees is a well set-up system of continuous assessment of this cooperation and process of employee evaluation. This system must be properly defined before you even hire the employee so that you can explain the system to them during the recruitment process.

 

-mm-

    V čem se nábor pro start-up liší od náboru pro zavedenou firmu

    Náborování lidí pro malou začínající firmu je samozřejmě něco jiného, než náborovat pro velký, zavedený korporát. A představuje i specifické výzvy, určité výhody, ale i jistá úskalí. V tomto článku se podíváme na to, v čem je nábor pro start-upy specifický, jakým výzvám náborář ve start-upu čelí a jak se jim může lépe postavit.

    Absence zavedených postupů a potřeba nastavit nové procesy

    Podle Recruiter.com je první výzvou náboráře v novém start upu nastavení celého procesu. Kdo nové lidi vybírá, kdo je schvaluje, co zařizuje náborový pracovník a co zařizuje manažer. Zároveň je potřeba nastavit samozřejmě nejenom proces samotného výběru nového pracovníka, ale i proces onboardingu, tedy způsob uvedení nového pracovníka do nového pracovního prostředí. Bez pevně daného scénáře a předem definovaných postupů bude nábor působit chaoticky, nesystémově a bude zároveň odrazovat potenciální zaměstnance.

    Nastavení rozpočtu

    Důležitou otázkou HR systému v nově vznikající firmě je rozpočet, který bude na nábor a na aktivity personálního oddělení na vyhrazený. Bohužel, řada majitelů firem a manažerů chce takříkajíc hodně muziky za málo peněz, a je to často právě úkolem personalisty u vedení „vyhádat“ vyšší rozpočet tím, že manažery přesvědčí o dlouhodobé ekonomické výhodnosti investování do pracovní síly dané firmy.

    Vybudování značky zaměstnavatele

    I nově vznikající firma by měla přemýšlet nad svým „HR marketingem“, tedy nad svojí značkou zaměstnavatele. Jak chcete působit jako firma na potenciální zaměstnance? Jaké výhody jim chcete nabídnout, jaké jsou vaše priority a čím se budete primárně prezentovat kandidátům na pracovní pozice u vás? Vybudujte si jasně definovanou, silnou a dobře komunikovanou značku a mnoho práce v oblasti HR se vám tím dlouhodobě ulehčí.

    Talent management a systém hodnocení pracovníků

    Základem úspěchu spolupráce mezi firmou a jejími zaměstnanci je i dobře nastavený systém průběžného vyhodnocování této spolupráce a proces hodnocení zaměstnanců. Tento systém musí být pevně definován ještě předtím, než pracovníka přijmete, abyste mohli kandidátovi systém vysvětlit ještě v průběhu náborového procesu.

     

    -mm-

    Zdroj: Recruiter.com - americký server pro náboráře a uchazeče o zaměstnání
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Recruiter.com