Four surprising reasons why workers nowadays are quitting

4 překvapivé důvody, proč podávají současní pracovníci výpověď

The job market and worker expectations are constantly evolving. And companies and HR professionals need to respond to this evolution. Here are four not-so-obvious but surprisingly common reasons why employees of today are quitting, along with some advice on what to do about it.

Non-meaningful work

Employees are no longer just after a paycheck; they want to feel their work has a deeper meaning. If a company cannot explain how they are specifically contributing to team and company-wide goals, employees can easily feel useless. Focus on transparent communication and show how employees' day-to-day tasks and work impact the greater whole.

Lack of recognition

Many employees decide to quit because they do not feel sufficiently appreciated. As HR Morning.com states, regularly acknowledging employees and appreciating their work is key to staff retention. Even seemingly banal words of appreciation or a token reward can have a big impact on employee morale.

Poor work-life balance

Home office and flexible working have become the norm and if a company is unable to respect and reflect the needs of its employees, it risks losing quality talent. Create an environment that fosters balance: investment in employee satisfaction will pay off in higher performance.

Lack of growth and development

Workers want to feel they are growing and improving. If the company does not offer clear career paths or training opportunities, sooner or later they will start looking elsewhere. Invest in training, mentoring and career planning to keep your workforce interested.


-mm-

    4 překvapivé důvody, proč podávají současní pracovníci výpověď

    Pracovní trh i očekávání pracovníků se neustále vyvíjejí. A na tento vývoj musí reagovat i firmy a HR specialisté. Zde jsou čtyři nepříliš očividné, ale překvapivě časté důvody, proč současní zaměstnanci podávají výpověď. A také několik rad, co s tím.

    Příliš málo smysluplná práce

    Zaměstnancům už nejde jenom o výplatu; chtějí cítit, že jejich práce má hlubší smysl. Pokud firma nedokáže vysvětlit, jak konkrétně pracovníci přispívají k dosažení týmových a celofiremních cílů, mohou se zaměstnanci cítit lehce zbyteční. Zaměřte se na transparentní komunikaci a ukažte, jak každodenní úkoly a práce pracovníků ovlivňují větší celek.

    Nedostatečné uznání

    Mnoho zaměstnanců se rozhodne podat výpověď, protože se necítí dostatečně oceněni. Jak uvádí HRMorning.com, pravidelné uznání pracovníků a ocenění jejich práce je klíčem k udržení zaměstnanců. I zdánlivě banální slova uznání nebo symbolická odměna mohou mít velký dopad na morálku pracovníků.

    Špatná rovnováha mezi pracovním a osobním životem

    Home office a flexibilita práce se staly standardem. A pokud firma není schopna potřeby zaměstnanců respektovat a reflektovat, riskuje odchod kvalitních talentů. Vytvořte prostředí, které podporuje rovnováhu – investice do spokojenosti zaměstnanců se vrátí v jejich vyšším výkonu.

    Nedostatek růstu a rozvoje

    Pracovníci chtějí mít pocit, že rostou a zlepšují se. Pokud firma nenabízí jasné kariérní cesty nebo možnosti vzdělávání, začnou dříve nebo později hledat uplatnění jinde. Investujte do školení, mentoringu a kariérního plánování, abyste udrželi zájem vašich pracovníků.



    -mm-

    Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning
    Štítky: O čem se mluví