In the first part of the article on how to identify the right recruitment agency for your company's needs, we learned that the agency should know the industry, your business objectives, and the specific positions your company needs. The agency should communicate with you regularly and show interest in improving their services. Now let's have a look at the second set of five basic criteria for the evaluation of recruitment agencies, as originally published on The Undercover Recruiter website.
6. They should be reliable
The agency should deliver candidates within the specified time frame and based on the knowledge of your business needs. Important warning signs may be when the agency does not inform you about how everything is going or does not meet deadlines.
7. They should follow a professional process
The selection of suitable candidates includes several consecutive steps which can't be changed or omitted. The representatives of your agency should meet the candidates, verify their employment history and not supply you with candidates who do not meet your requirements.
8. They should deliver the best candidates
The agency should exceed your expectations. This means offering only candidates who have been properly screened and have not already been offered to you by another agency.
9. They should adhere to strong ethical principles
This means not distorting the information about you that they provide to the candidates and not forcing the candidates to recite certain phrases by heart to cover their lack of knowledge and experience. An ethical agency delivers candidates who actually have the skills listed in their CVs and introduces companies to candidates so that they can find a fit.
10. They should not annoy you
It's perfectly fine if your agency communicates regularly. However, communication should not be too aggressive or annoy you by contacting you too frequently. Contacting your managers on phone several times a day is too much, no matter what reason they give.
What other things do you think make a good or a bad recruitment agency?
-kk-
10 povinností správné personální agentury (2/2)
V první části článku o tom, jak poznat vhodnou personální agenturu pro potřeby vaší firmy, jsme se dozvěděli, že agentura by měla znát oblast vašeho podnikání, vaše obchodní cíle a specifika pozic ve vaší oblasti. Její představitelé by si vámi měli pravidelně komunikovat a zajímat se o možnosti, jak své služby pro vás ještě zlepšit. Nyní si představíme druhou pětici zásadních kritérií pro hodnocení agentur, jak je původně zveřejnil server The Undercover Recruiter.
6. Agentura by měla být spolehlivá
Znamená to dodávat kandidáty v určeném časovém horizontu a na základě znalosti vašich obchodních potřeb. Významným varovným signálem by pro vás mělo být, pokud vás agentura průběžně neinformuje o svém postupu a neplní termíny.
7. Měla by se držet profesionálního postupu
Výběr vhodných kandidátů zahrnuje jednotlivé postupné kroky, které nelze přeskakovat nebo zcela vynechat. Zástupci vaší agentury by se měli scházet s kandidáty, prověřovat jejich pracovní historii a nedodávat vám kandidáty, kteří nesplňují vaše požadavky.
8. Měla by dodávat ty nejlepší kandidáty
Měla by doslova překonat vaše představy. Znamená to nenabízet uchazeče, kteří nejsou dostatečně prověřeni nebo vám již byli nabídnuti jinou agenturou.
9. Měla by dodržovat silné etické zásady
Znamená to nezkreslovat informace o vás poskytované kandidátům nebo dokonce učit kandidáty říkat zpaměti věty, které mají nahradit jejich nedostatek znalostí a zkušeností. Etická agentura dodává uchazeče, kteří skutečně mají dovednosti uvedené ve svých životopisech a seznamuje uchazeče s vaší firmou, aby poznala, zda se pro vás budou hodit.
10. Neměla by vás obtěžovat
Je zcela v pořádku, když s vámi agentura pravidelně komunikuje. Neměla by však být příliš agresivní a obtěžovat vás příliš častými kontakty. Telefonovat manažerům několikrát denně, ať již z jakýmkoli účelem, není na místě.
Co podle vás ještě dělá dobrou, nebo naopak špatnou, personální agenturu?
-kk-