Creating and developing talent communities is one of the effective ways to gain the best people and also save time and resources within the recruitment process. That is why ERE.net, the leading recruiters' community, advises to convert your career website in an active talent community through the following five steps.
1. Provide two-way communication
Encourage your community members to ask question. Then respond to their questions on time, clearly and concisely. High-quality applicants will be interested in your company's culture before they decide to work for you.
2. Don't focus only on active job seekers
Include all potential candidates in your community, including internal employees, passive candidates or graduates. The more diverse the community is, the better.
3. Ask current employees to recommend new potential employees
Let them recommend someone who is not only able to perform a certain work but who also fits into your culture.
4. Share relevant information about your company and industry
Besides informing about vacancies, send also e-mails with news and current achievements of your company. Share interesting articles with the community, inform on trends and encourage discussion.
5. Make the communication with your company as easy as possible
Don't force the talents who want to be part of your comunitys to fill out extensive forma. Try, for example, to base the communication between talents and recruiters on Twitter - messages no longer than 140 characters. Filling the information needed to enter the community should not take more than one minute.
-kk-
Jak si vybudovat talentovou komunitu
Vytváření a rozvoj talentových komunit je jedním z efektivních způsobů, jak získat ty nejlepší pracovníky a zároveň ušetřit čas a prostředky v rámci náborového procesu. Náborářský server ERE.net proto radí přeměnit vaše statické webové stránky s nabídkami zaměstnání v aktivní talentovou komunitu pomocí následujících pěti kroků.
1. Zajistěte obousměrnou komunikaci
Vyzývejte členy komunity k tomu, aby se ptali. Pak jim včas, stručně a jasně odpovídejte. Kvalitní uchazeči se budou zajímat o vaši firemní kulturu dříve, než se rozhodnou pro vás pracovat.
2. Nesoustřeďte se jen na aktivní uchazeče o práci
Zahrňte do své komunity všechny potenciální uchazeče včetně interních zaměstnanců, pasivních uchazečů či absolventů. Čím různorodější komunita bude, tím lépe.
3. Vyzývejte stávající zaměstnance k doporučování nových potenciálních zaměstnanců
Umožněte jim doporučit někoho, kdo nejen zvládne určitou práci, ale také dobře zapadne do vaší kultury.
4. Sdílejte relevantní informace o vaší firmě a oboru
Vedle upozornění na volné pracovní pozice rozesílejte také e-maily s novinkami a aktuálními úspěchy firmy. Sdílejte s komunitou zajímavé články, informujte o trendech a podněcujte diskusi.
5. Co nejvíce usnadněte komunikaci s vaší firmou
Nenuťte talenty, kteří chtějí být součástí vaší komunity, aby vyplňovali rozsáhlé formuláře. Zkuste například komunikaci talentů s náboráři na bázi Twitteru – zpráv o délce maximálně 140 znaků. Vyplnění vstupních informací pro vstup do komunity by jim nemělo zabrat více než jednu minutu.
-kk-