How to speed up recruitment at your company

Jak ve vaší firmě urychlit nábor nových zaměstnanců

Speed of recruitment is one important factor in its overall effectiveness. If it is too slow, the company may lose out on quality candidates who either accept another offer or become frustrated with the length of the process and opt out. Employees and managers are also unhappy about long selection processes, which leave vacancies in their teams unfilled for an unnecessarily long time. Another factor is higher costs associated with a long recruitment cycle. So how can you speed up the recruitment process at your company? Here are some tips.

Focus on the quality of your job ads

According to INC.com, the first thing to focus on is the quality of your job adverts. These should contain, as far as possible, all the relevant information that candidates need to know. If your job adverts are incomplete, poorly targeted or downright inaccurate, you will have to wade through a whole host of unsuitable candidates, which not only prolongs the selection cycle but also tarnishes your employer brand.

Invest in a quality ATS system

ATS (Applicant Tracking System) is an umbrella term for software tools that help recruiters advertise vacancies, collect CVs, manage the selection process, and communicate with applicants. A good system allows recruiters to give order to the whole process and thus speed it up.

Provide enough information to candidates during the selection process

For several rounds of the selection process, some recruiters keep certain key information to themselves. They only address the issue of money at the very end, or are vague about other important information. However, this often unnecessarily prolongs the participation of candidates with whom the company will simply not be able to find common ground.

Clarify the approval process in advance

Before the selection process begins, clarify who will be involved in communication with the candidate at which stages of the process and, above all, who will decide and approve the final selection of the candidate. Ensure everyone involved will have the time and capacity, and be willing to make decisions without delay.



-mm-

    Jak ve vaší firmě urychlit nábor nových zaměstnanců

    Rychlost náboru je jedním z významných faktorů v jeho celkové efektivitě. Když je nábor příliš pomalý, může firma přicházet o kvalitní kandidáty, kteří buď vezmou jinou nabídku, nebo jsou délkou procesu znechuceni a z výběrového řízení se odhlásí. Zaměstnanci a manažeři z dlouhého výběrového řízení nadšení také nejsou, protože otevřené pozice zůstávají v jejich týmech neobsazené zbytečně dlouho. Dalším faktorem jsou pak i vyšší náklady, které se s dlouhým cyklem náboru pojí. Jak tedy ve vaší firmě urychlit nábor nových zaměstnanců? Máme pro vás několik tipů.

    Zaměřte se na kvalitu vašich pracovních inzerátů

    Podle INC.com je nutné se ze všeho nejdříve zaměřit na kvalitu vašich inzerátů. Ty by měly obsahovat pokud možno všechny relevantní informace, které kandidáti potřebují vědět. Pokud budou vaše pracovní inzeráty neúplné, špatně zacílené nebo vyloženě chybné, budete se muset prodírat celou řadou nevhodných kandidátů, čímž nejen prodloužíte svůj cyklus výběrového řízení, ale i pošramotíte svoji značku zaměstnavatele.

    Investujte do kvalitního ATS systému

    ATS (Applicant Tracking System) systém je souhrnné označení pro softwarové nástroje, které náborářům pomáhají s inzerováním otevřených pracovních pozic, se shromažďováním životopisů, s průběhem výběrového řízení a s komunikací s uchazeči. Kvalitní systém náborářům umožní dát celému procesu řád a tím ho i zrychlit.

    Poskytujte během výběrového řízení kandidátům dostatek informací

    Někteří náboráři si během několika kol výběrového řízení nechávají některé klíčové informace pro sebe. Otázku peněz řeší až na úplném konci nebo mlží ohledně jiných důležitých informací. Často tím však zbytečně prodlužují účast kandidátů, s nimiž firma prostě nebude schopna najít společnou řeč.

    Předem si vyjasněte schvalovací proces

    Již před začátkem výběrového řízení si vyjasněte, kdo se bude v jakých fázích řízení účastnit komunikace s uchazečem a především kdo bude rozhodovat a schvalovat finální výběr kandidáta. Ujistěte se, že všichni zúčastnění budou mít čas, kapacitu a ochotu o celé věci rozhodovat bez odkladu.



    -mm-

     

    Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele