V marketingu vzniklo nové odvětví, které by nemělo uniknout pozornosti nejen marketérů, ale i náborářů. Je to marketing zaměřený na sociální média. Server Recruiting Trends shrnul čtyři základní techniky, které by si měl nábor osvojit, aby dokázal lépe využít sociální média.
1. Zajistěte si souhlas příjemců svých reklamních sdělení
Ti nejlepší potenciální zaměstnanci pro vaši firmu pravděpodobně nebudou aktivně hledat práci. Jak tedy od nich získat souhlas, abyste jim mohli zasílat zprávy o možnostech kariéry ve vaší firmě? Nabídněte jim zajímavé informace z vašeho oboru nebo tipy, jak řídit kariéru. Nebudujte jen talentovou komunitu zaměřenou na vaši firmu, zaměřte se na širší oblast kariéry.
2. Naučte se angažovat členy své komunity
Pracujte se sociálními sítěmi kreativně – pořádejte soutěže, sdílejte zábavný obsah, ptejte se na názory. Sestavte si redakční plán a alespoň jednou měsíčně aktualizujte obsah všech sociálních kanálů, které používáte ke komunikaci s potenciálními zaměstnanci. Na Twitteru například platí pravidlo 80-10-10 (80 procent zábavných a zajímavých informací, 10 % informací o vaší firmě, 10 % nabídek práce).
3. Najděte problémy své komunity
Lidé si vás budou více všímat, když dokážete pojmenovat jejich frustrace. Sepište si proto všechny problémy, jimž podle vás momentálně čelí ideální kandidát na pozici, kterou obsazujete. Pište o těchto problémech ve svých článcích a nabízejte rady, jak je zvládnout. Hledejte cesty, jak je zakomponovat i přímo do popisů nabízených pozic.
4. Vzbuzujte zvědavost
Členové vaší komunity by se měli těšit, co pro ně připravíte. Začít tedy můžete příspěvky s názvem „Vše, co potřebujete vědět o práci...“ nebo „Jak se u nás pracuje“. Pracujte také s otázkami. Ptejte se například na zajímavosti z vaší firmy. Např. „Kdo byl první ředitel v naší firmě, který...?“ Další užitečná technika je mluvit k osobám, které se nehodí pro práci u vás, např. „Nehlaste se o tuto práci, pokud jste sami se sebou spokojeni a nezajímají vás moderní technologie.“
-kk-
Recruitment inspiration from social media marketing
A new branch of marketing has emerged which should not be ignored by either marketers or recruiters: social media marketing. The Recruiting Trends website has summarised four basic techniques that recruitment should learn in order to be able to use social media more effectively.
1. Obtain permission from the recipients of your advertising messages
The best potential employees for your company will probably not actively be looking for a job. So how to obtain permission to send them messages about career opportunities in your company? Offer interesting information about your industry or tips on how to manage one's career. Do not build only a talent community targeted on your company; focus on the wider context of career building.
2. Learn how to engage the members of your community
Work creatively with social networks: hold contests, share amusing content, ask for opinions. Build your editorial plan and update the contents of all the social channels you use to communicate with potential employees at least once a month. Use, for example, the 80-10-10 rule on Twitter (80% of fun and interesting information, 10% of information about your company, 10% of job offers).
3. Identify the problems of your community
People will notice you more if you can pinpoint their frustrations. Try to write down all the problems the ideal candidate for the position you want to fill may face at the moment. Then write about these issues in your articles and offer advice on how to handle them. Search for ways to incorporate these issues directly into the descriptions of the vacancies you are offering.
4. Provoke curiosity
Members of your community should look forward to what you prepare for them. You might start with articles entitled "Everything you need to know about a job ..." or "How to work with us." Use questions too. Ask about interesting items regarding your company, e.g. "Who was the first director of our company who ...?" Another useful technique is to address people who are unsuitable to work with you, e.g. "Do not apply for this job if you are complacent and have no interest in modern technology."
-kk-