The most common reasons for candidates' frustration with the recruitment process

Nejčastější důvody, proč kandidáti odchází z výběrového řízení znechuceni

The recruitment process is a presentation of both the HR department that organises it and the company as a whole. It is also one of the key factors that define how the given company is seen by potential candidates in terms of its employer brand. You can damage your brand in many ways; this article looks at four problems within the recruitment process that discredit you in the eyes of potential employees and damage your employer brand.

Misleading job description

If an employer insufficiently describes the offered opening, names it incorrectly, or is vague about certain important parameters of the given position, not only does this deprive the employer of quality workers, but also damages the company's employer brand.

Insufficient communication on the part of the recruiter

As Forbes states, one of the problems most criticised by candidates is absence of communication. Do not forget to reply to all candidates; otherwise, you will get the label of "the one that does not reply". If a candidate does not meet your needs, tell them so and explain why. Ideally, you should reply to everyone individually; the second best option is at least to set up an automatic reply function to an application, or offer ongoing information about the current development of the recruitment process.

Obstacles in the process

Do you want candidates to send you their CV? Fine. But then there is no point asking them to fill in another online form regarding their education and work experience. Make the application process as easy as possible for the candidates.

Incorrect, obsolete or unprofessionally presented information

Presenting yourself online in a less than ideal way and having information on your website that is outdated and neglected offers a very unprofessional image and also damages your employer brand. Pay attention to your online presentation because that is the first thing potential candidates for a job opening look at.

 

-mm-

    Nejčastější důvody, proč kandidáti odchází z výběrového řízení znechuceni

    Výběrové řízení je jakousi výkladní skříní jak HR oddělení, které ho organizuje, tak i celé firmy. A je jedním z klíčových faktorů, které definují, jak je dotyčná společnost u potenciálních kandidátů vnímána z hlediska značky zaměstnavatele. Pošramotit si vaši značku zaměstnavatele můžete mnoha způsoby a my se dnes zaměříme na čtyři problémy v rámci náboru, které vás v očích potenciálních zaměstnanců diskreditují a zhoršují tak vaši značku zaměstnavatele.

    Zavádějící popis nabízené pracovní pozice

    Pokud zaměstnavatel nedostatečně popíše pracovní pozici, nevhodně ji pojmenuje nebo takříkajíc „mlží“ okolo některých důležitých skutečnostech týkající se dané pozice, nejenže se tím ochuzuje o potenciální kvalitní pracovníky, ale ještě si tím poškozuje vlastní značku zaměstnavatele.

    Nedostatečná komunikace ze strany náboráře

    Jak uvádí Forbes, jedním z kandidáty nejvíce odsuzovaných problémů náboru je absence komunikace. Nezapomínejte odepisovat všem kandidátům, jinak dostanete nálepku těch, „co ani neodepisují“. I přestože kandidát nesplňuje vaše podmínky, řekněte mu to, a uveďte proč. Ideálně odpovídejte všem individuálně, v druhém nejlepším případě zaveďte alespoň automatickou reakci na zaslání přihlášky či průběžné informování o aktuálním průběhu výběrového řízení.

    Překážky v procesu

    Chcete po kandidátech, aby vám posílali CV? Výborně. Pak je ale zbytečné, abyste je nutili vyplňovat další online formulář s historií vzdělání a pracovních zkušeností kandidáta. Zjednodušte kandidátům přihlašování co nejvíce.

    Špatné, zastaralé nebo neprofesionálně prezentované informace

    Pokud se nedokonale prezentujete na internetu a informace podávané na vašich webových stránkách jsou neaktuální nebo zanedbané, působí to značně neprofesionálně a poškozenou se stává i vaše značka coby zaměstnavatele. Mějte vaši online prezentaci v pořádku, protože to je první věc, na kterou se případní kandidáti na nově otevřenou pozici dívají.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com