Six tips on building a strong employer brand

Šest tipů, jak vybudovat silnou značku zaměstnavatele

A strong employer brand makes work easier not only for HR professionals and managers, but especially for recruiters. If your company has a strong employer brand, finding new talent and retaining existing talent is, in short, much simpler. So here are six tips on how to build an attractive employer brand at your company.

These tips were published by The Undercover Recruiter.

Find out where you stand right now

The first step is to find out how you are doing at the moment in terms of employer brand. Conduct a survey of current employees, candidates and unbiased "outsiders" to find out how they perceive your company and the values they associate it with.

Define and communicate well your EVP 

EVP stands for "employee value proposition" and refers to what you offer employees. What makes your company unique and what unique benefits does it offer its employees? And how could your EVP be made more attractive?

Build a positive and collaborative company culture

Company culture and the atmosphere prevailing at the workplace play a big role in employer branding. So make a long-term effort to create a company culture based on a positive, collaborative approach and a healthy work-life balance.

Support staff training and development

A quality employer brand necessarily includes rigorous employee development and training. As a company, you should not be afraid to invest time, energy and money in your employees.

Build a positive and seamless recruitment and onboarding process

The first impression is the most important one. This applies, among other things, to your employer brand: building it successfully requires a seamless recruitment process and employee onboarding so that these processes leave a positive impression on candidates and new hires.

Keep up to date on new trends in employee care

A company's management, and especially its HR management team, should also be interested in new trends and not stagnate when it comes to employee care. Such topics as mental health, sustainability or work-life balance are coming to the fore, and it is important to reflect these in your employee care and employer brand.

 

-mm-

    Šest tipů, jak vybudovat silnou značku zaměstnavatele

    Silná značka zaměstnavatele ulehčí práci nejenom personalistům a manažerům, ale především recruiterům. Jestliže má vaše firma silnou značku zaměstnavatele, hledání nových talentů i udržování těch stávajících je zkrátka o dost jednodušší. Zde je proto šest tipů, jak vybudovat ve vaší firmě atraktivní  značku zaměstnavatele.

    Tyto tipy přinesl web The Undercover Recruiter.

    Zjistěte, jak je na tom vaše značka zaměstnavatele aktuálně teď

    První krokem je zjistit, jak se vám z hlediska značky zaměstnavatele daří teď. Udělejte si průzkum mezi současnými zaměstnanci, kandidáty a nezaujatými lidmi „zvenku“ a zjistěte, jak vaši firmu vnímají a s jakými hodnotami si ji spojují.

    Definujte a dobře komunikujte svoje EVP (Employee Value Proposition)

    Co to je EVP? Jedná se o zkratku anglického termínu „employee value proposition“. A odkazuje na to, co zaměstnancům nabízíte. V čem je vaše firma unikátní a jaké unikátní výhody přináší svým zaměstnancům? A jak by bylo možné vaše EVP zatraktivnit?

    Vybudujte pozitivní firemní kulturu založenou na spolupráci

    Velkou roli ve značce zaměstnavatele hraje firemní kultura a atmosféra, které vládnou na pracovišti. Snažte se proto dlouhodobě vytvořit firemní kulturu, která je založená na pozitivní přístupu, na spolupráci a na zdravém vyvážení práce a osobního života.

    Podporujte vzdělávání a rozvoj pracovníků

    Ke kvalitní značce zaměstnavatele nutně patří i pečlivý rozvoj a vzdělávání pracovníků. Jako firma byste se neměli bát do svých zaměstnanců investovat čas, energii a peníze.

    Vybudujte pozitivní a bezproblémový náborový proces i onboarding zaměstnanců

    První dojem je ten nejdůležitější. A to mimo jiné platí i pro značku zaměstnavatele. K jejímu úspěšnému vybudování je totiž nutné mít bezproblémový náborový proces i onboarding zaměstnanců – tak, aby kandidáti i nově přijatí pracovníci z těchto procesů odcházeli s pozitivními zkušenostmi.

    Zajímejte se o nové trendy v péči o zaměstnance

    Vedení firmy, a především její HR management tým, by se měl také zajímat o nové trendy a nestagnovat co se týče péče o zaměstnance. Do popředí se například dostávají témata jako duševní zdraví, udržitelnost nebo vyvážení osobního a pracovního života – a to vše je důležité ve vaší péči o pracovníky i ve vaší značce zaměstnavatele reflektovat.

     

    -mm-

    Zdroj: The Undercover Recruiter - populární britský blog věnovaný náboru a rozvoji kariéry
    Zobrazit přehled článků ze zdroje The Undercover Recruiter