Train your hiring manager

Vychovej si svého manažera

Perhaps every recruiter has experienced the frustration of poor cooperation with a hiring manager. This frustration can have many causes, ranging from unprepared or unresponsive managers, to managers who ask candidates illegal or too general questions so that the answers actually reveal nothing about the candidates. So how can recruiters improve their collaboration with managers? That is a question ERE.net recently focused on when they published an article that includes recommendations from Carmen Hudson from the Recruiting Toolbox company.

Hudson, who has prepared recruitment activities for companies such as Yahoo, Starbucks, Amazon, and Microsoft, particularly recommends clearly defining both parties' expectations in advance. Both the recruiter and manager should commit to doing certain things by a certain date. It does not matter if it is necessary to shift the date slightly. However, it is important to know about it. Her further advice includes:

Find helpers for the managers

Assign an employee to each hiring manager who will prepare the recruiting activities for specific roles with him. When the manager does not have time to come e.g., to an interview, this employee can stand in for him.

Document managers' missteps

Make it clear that it is unacceptable not to come to pre-scheduled interviews.

Set regular time for interviews

Regularity can help a lot. For example, choose the first Wednesday of every month. Before each interview, make a habit of organizing a meeting with the managers and recruiters to make sure that they understand each other well and agree on specific procedures for specific interviews.

Establish regular debriefings

These talks can be held on the phone. The important thing is to discuss how everything went after each interview.

A fundamental question for managers to answer

Teach them to think in terms of this question: "How would you like your best friend to be treated during a job interview?"

-kk-

    Vychovej si svého manažera

    Snad každý náborář zažil frustraci ze špatné spolupráce s manažerem, do jehož týmu měl najít nové členy. Tato frustrace má mnoho podob od nepřipravených a nereagujících manažerů až po manažery, kteří kladou uchazečům právně sporné otázky nebo otázky tak obecné, že odpovědi na ně o uchazečích vlastně nic neprozradí. Jak tedy spolupráci s manažery zlepšit? Na tuto otázku se nedávno zaměřil server ERE.net, který publikoval článek s doporučeními Carmen Hudsonové ze společnosti Recruiting Toolbox.

    Hudsonová, která připravovala náborové aktivity pro společnosti jako Yahoo, Starbucks, Amazon nebo Microsoft, doporučuje především jasně si předem vymezit očekávání. Náborář i manažer by se měli zavázat, že do určitého data udělají určité věci. Pokud bude třeba mírně posunut datum, nevadí, je však třeba o tom vědět. Dále radí:

    Najděte manažerům pomocníky

    Přidělte manažerovi dalšího pracovníka, který s ním bude připravovat nábor pro konkrétní roli. Když pak manažer nebude mít čas například na pohovor, může jej tento pracovník zastoupit.

    Dokumentujte chyby manažerů

    Dejte jasně najevo, že nechodit na domluvené schůzky, je nepřijatelné.

    Stanovte si pravidelný termín pro pohovory

    Pravidelnost může hodně pomoci. Vyberte si například vždy první středu v měsíci. Před každým pohovorem si pak zvykněte pořádat schůzku náborářů s manažery, na níž se společně ujistíte, že si rozumíte a dohodnete se na konkrétním postupu pro konkrétní pohovory.

    Zaveďte pravidelná hodnocení pohovorů

    Ta mohou probíhat i po telefonu. Důležité je, abyste si po pohovorech vždy popovídali o tom, jak vše probíhalo.

    Chtějte od manažerů odpověď na zásadní otázku

    Učte je uvažovat ve smyslu otázky: „Jak byste chtěli, aby bylo zacházeno s vaším nejlepším přítelem na pracovním pohovoru?“

    -kk-

    Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
    Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net