Jedním z úkolů HR je vytvářet systémy pro řízení výkonnosti zaměstnanců. Často se však zapomíná, že samotný problém výkonnosti zaměstnanců není problémem HR, ale manažerů, kteří jediní nesou každodenní odpovědnost za výsledky svých týmů. HR definuje cíle procesů řízení výkonnosti, a vytváří tak nástroje pro manažery. Hodnocení výkonnosti, která manažeři zpracovávají, však patří k nejméně oblíbeným a často i nejméně efektivním nástrojům ve firmách. Jak to změnit?
Žádné snadné řešení neexistuje. Lidské zdroje již vyzkoušely velké množství formátů pro hodnocení výkonnosti, školily manažery, zapojily nejmodernější technologie a stejně se mnohdy nedostaly k jádru problému. Přečtěte si osm tipů, jak tuto situaci změnit. Původně je zveřejnil server tlnt.com.
-
Zajistěte veřejnou podporu top managementu
-
Zapojujte manažery do procesu hodnocení výkonnosti
-
Zajistěte, aby manažeři věděli, co se od nich očekává a že jedním z hlavních KPIs v rámci jejich vlastního hodnocení výkonnosti bude angažovanost jejich podřízených
-
Zajistěte koučování pro neefektivní manažery
-
Připravte pro manažery soupis běžných problémů a rad, jak je řešit v průběhu celého roku
-
Kritéria výkonnosti pro jednotlivé pozice definujte na základě výstupů z malých skupin vysoce výkonných pracovníků
-
Definujte výborné i nepřijatelné úrovně výkonnosti
-
Dejte si závazek revidovat systém řízení výkonnosti a způsob práce s ním každý rok
-kk-