Chcete-li v zaměstnaneckých průzkumech zjistit, co si vaši lidé skutečně myslí, zdržte se notoricky opakovaných chyb. Dotazníky například nevytvářejte sami, ale najměte si nezávislou externí stranu. Zvažte využití služeb externích konzultantů i pro správu a vyhodnocování získaných dat. Zaměstnanci pak budou upřímnější.
Pozor na negativní otázky
Neptejte se zaměstnanců jen na to, co se jim nelíbí. Dotazníky by měly obsahovat i dotazy na jejich pozitivní zkušenosti.
Nepřebírejte měřítka od jiných firem
Zaměstnanecké průzkumy by měly být jedinečné vždy pro konkrétní organizaci. Když zkopírujete dotazník jiné firmy, vaše zjištění mohou být nerelevantní.
Nesahejte po snadných řešeních
Průzkumy je třeba opakovat pravidelně, aby odhalily dlouhodobější trendy. Jeden průzkum těžko vyřeší hluboce zakořeněný problém.
Netajte výsledky
Pokud zaměstnance neseznámíte s výsledky průzkumů, těžko můžete očekávat jejich další spolupráci.
Nekončete sběrem dat
Sběr informací by měl být teprve začátek. Vaši lidé potřebují vidět, že se na základě jejich podnětů něco mění a že má smysl vyjadřovat svůj osobní názor.
-kk-