Notorické chyby zaměstnaneckých průzkumů

Ilustrační snímek

Chcete-li v zaměstnaneckých průzkumech zjistit, co si vaši lidé skutečně myslí, zdržte se notoricky opakovaných chyb. Dotazníky například nevytvářejte sami, ale najměte si nezávislou externí stranu. Zvažte využití služeb externích konzultantů i pro správu a vyhodnocování získaných dat. Zaměstnanci pak budou upřímnější.

Pozor na negativní otázky

Neptejte se zaměstnanců jen na to, co se jim nelíbí. Dotazníky by měly obsahovat i dotazy na jejich pozitivní zkušenosti.

Nepřebírejte měřítka od jiných firem

Zaměstnanecké průzkumy by měly být jedinečné vždy pro konkrétní organizaci. Když zkopírujete dotazník jiné firmy, vaše zjištění mohou být nerelevantní.

Nesahejte po snadných řešeních

Průzkumy je třeba opakovat pravidelně, aby odhalily dlouhodobější trendy. Jeden průzkum těžko vyřeší hluboce zakořeněný problém.

Netajte výsledky

Pokud zaměstnance neseznámíte s výsledky průzkumů, těžko můžete očekávat jejich další spolupráci.

Nekončete sběrem dat

Sběr informací by měl být teprve začátek. Vaši lidé potřebují vidět, že se na základě jejich podnětů něco mění a že má smysl vyjadřovat svůj osobní názor.

-kk-

Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication