Současná obchodní sféra si žádá nové a nové motivační programy. Zaměstnance je třeba motivovat v době největšího rozmachu firem, ale i v době úpadku, propouštění či zmrazování mezd. Mnoho firem se až dosud domnívalo, že v těžkých časech musí motivaci zaměstnanců vynechat, jelikož na ni jednoduše nemá prostředky. To byl však – jak ukázal nedávný americký výzkum – velký omyl. Motivovat zaměstnance a zachovat si jejich loajalitu je třeba zejména právě v obtížných firemních časech a určité prostředky se na firemní půdě nacházejí za každé situace.
Firmy dnes motivačním programům přisuzují velkou důležitost. I v nedobrých časech se tak snaží ocenit své nejlepší pracovníky. Ocenění, které nemusí být finanční povahy, je pro zaměstnance velice podstatné. Odborníci v této souvislosti hovoří o „levných“ benefitech, které byly donedávna opomíjeny. Jedním z nejlevnějších benefitů je například zdánlivě nepodstatné poplácání po zádech. Slovní či písemné uznání má skutečně sílu motivovat zaměstnance, a to nejméně do té doby, než mu bude firma schopna za jeho výkony poskytnout například dárkové šeky.
**Datum vydání:** XII/2002
Zdroj: Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii