Krize mění pohled na péči o zaměstnance
Oblast péče o zaměstnance prošla v minulých letech zásadním vývojem. Pandemie koronaviru výrazně urychlila digitalizaci a přesun do online světa. Současně poslala zaměstnance na home office, a tím značnou měrou nabourala vztahy na pracovišti a sociální vazby ve firmě. Plynule navíc navázaly krize další – rekordní inflace, zdražování energií a válečný konflikt na Ukrajině. Všechny tyto události zásadně změnily pohled zaměstnanců na to, co považují za benefit a jakou péči od zaměstnavatele očekávají a oceňují.
„Uvědomujeme si, jak je v současné době složité udržet ve firmě motivované a angažované lidi. Vhodné benefity jako takové jsou jedna věc, čím dál důležitější je ale i celkově zdravá firemní kultura, kterou musí firmy zajistit ve zcela nových podmínkách. Právě s touto výzvou jim chceme v letošním roce více pomoci,“ říká Petra Prchlíková, ředitelka obchodu společnosti Up Česká republika.
Benefity, motivace a pracovní pohoda v jednom balíčku
Stěžejním pomocníkem se má stát motivační digitální platforma Můj Up, která slouží zaměstnancům firem ke správě účtu vázaného na kartu eStravenka nebo eBenefity již 5 let a nyní dokončila zásadní proměnu. Nové rozšířené řešení Můj Up Universo+ nenabízí „jen“ benefity, slevy či efektivní správu účtů v uživatelsky příjemném a moderním prostředí, ale především nové nástroje, jejichž využívání má za cíl výrazně zlepšit celou firemní kulturu, a posílit tak efektivitu samotné firmy.
Spokojení zaměstnanci. Opravdu?
Klíčovou novinkou je modul Měření spokojenosti, prostřednictvím kterého lze formou online dotazníku pravidelně zjišťovat spokojenost zaměstnanců. Celý tento proces je jednoduchý a velmi rychlý, bez nutnosti složitých příprav. HR ředitelé tak získají každý měsíc souhrnné informace z dílčích šetření. Doprovodným nástrojem k modulu Měření spokojenosti je pak modul Anketa, který umožňuje zaměstnavateli zjistit rychlý názor zaměstnanců na určité téma. Oba tyto moduly doplňuje již dříve spuštěný nástroj Zeptejte se zaměstnavatele, v rámci kterého se zaměstnanci mohou dotázat cíleně svých nadřízených prakticky na cokoliv.
„Mnozí HR ředitelé se doposud měřením spokojenosti či názory zaměstnanců pravidelně nezabývali. Často z důvodu organizační a časové náročnosti, složitého vyhodnocování nebo kvůli prosté absenci vhodných nástrojů. Přitom mít stálý přehled o spokojenosti zaměstnanců a komunikovat s nimi o jejich potřebách a přáních je pro HR specialisty a ředitele obzvlášť dnes zásadní. Často i drobná změna může výrazně zpříjemnit atmosféru na pracovišti. Jen je nutné se o její potřebě včas dozvědět,“ vysvětluje Prchlíková.
Udělat z práce hru i najít nové přátele
Vedle klíčových nástrojů, které mají za úkol poskytnout HR pracovníkům a zaměstnavatelům aktuální informace o dění ve firmě a preferencích zaměstnanců, spouští Up ČR ve své platformě další prvky a moduly, které pomohou s oživením vazeb mezi zaměstnanci v hybridním pracovním režimu i s celkovou firemní atmosférou.
Jednou z takových funkcí je možnost vytvořit si na svém profilu v aplikaci Můj Up vlastní medailonek a možnost zveřejnit informace, které chce zaměstnavatel sdílet. Vyhledat na platformě svého kolegu, a to nejen podle jména, ale třeba i společného zájmu, je samozřejmostí, stejně jako možnost chatování. Kdo si chce svou práci oživit a trochu si zasoutěžit, může sbírat odznaky za vybrané aktivity. Forma hry je nejen zábavným motivačním prvkem, ale zároveň vede i k posílení vztahů jak s kolegy, tak i se zaměstnavatelem.
Popřát k narozeninám nebo vyseknout pochvalu je hračka
Nové moduly umožní kolegům dále také například popřát k svátku, narozeninám či jubileu. Samozřejmou součástí je přehled novinek a zpráv od zaměstnavatele. Pozvat kolegu na oběd nebo ho pochválit za dobře odvedenou práci či skvěle odprezentovaný projekt lze v rámci dříve spuštěných modulů Pochvala nebo Pozvání na oběd. Modul Bazar zase umožňuje vzájemné obchodování zaměstnanců se zbožím z druhé ruky.
„Věříme, že s našimi novými HR technologiemi získají zaměstnavatelé i HR specialisté konečně možnosti, jak mít o zaměstnancích a jejich problémech i přáních více informací. A zároveň díky těmto technologiím vždy naleznou to nejlepší řešení v dané situaci. Ať už jím bude zavedení nových benefitů, lepší komunikace nebo cokoliv jiného, co pomůže budovat zdravou firemní kulturu,“ dodává Prchlíková.
Up Česká republika, která zahájila svoji činnost na českém trhu v roce 1995 pod názvem Chèque Déjeuner je součástí mezinárodní skupiny Groupe Up, která je nyní přítomna ve 29 zemích po celém světě. Up Česká republika je předním hráčem v oblasti zaměstnaneckých výhod a HRtech a poskytuje atraktivní a inovativní motivační platformy organizacím, které považují angažované zaměstnance za klíč k obchodnímu úspěchu. Nabízí také řešení v oblasti marketingové komunikace a strategického rozvoje podnikání. Schopnost analyzovat současnou situaci zákazníků a navrhovat a implementovat efektivní systémy výhod a věrnostní programy činí z Up Česká republika jednoho z hlavních lídrů v určování tohoto trendu. Více informací o společnosti na www.upcz.cz.