Dostaňte se do pracovní pohody

Abyste pracovali v klidu a pohodě, stačí vám osvědčené triky. Uvědomte si, co na vás působí pozitivně, a snažte se to zavést do pracovního života. Základem pracovního klidu je psychická i fyzická pohoda. Možná i vám s koncem prázdnin skončila okurková sezóna a začíná se rozbíhat pracovní nasazení.

Nadměrnému zatížení a vyčerpání se lze vyhnout, pokud se naučíte říkat ne. Pokud patříte k lidem, kteří se pro všechny úkoly obětují, nedivte se, že jste unavení a nestíháte zvládat vlastní agendu. V případě, že máte velké množství vlastní práce, vynecháváte ostatní činnosti. Nepotlačujte vlastní potřeby jen proto, abyste se zavděčili ostatním. Buďte k sobě milí a laskaví, odměňujte se malými věcmi, které vám udělají radost.

Zútulněte a zkrášlete si pracovní prostředí tak, jak vám to okolnosti dovolí. Nepodceňujte vliv jasných barev, jemných vůní, živých rostlin a pěkných obrázků.

Když přijdete domů, zkuste si jen tak sednout k oknu a dívat se ven. Jestliže si pustíte televizi, začne váš mozek zpracovávat další a další informace a vlastně si vůbec neodpočinete.

Ve stresovém období člověk pociťuje málo času a energie na sport a pohyb a je vděčný za každý okamžik spánku. Jenže právě tehdy potřebuje člověk pohyb nejvíc. Když je mysl unavená, tak se chce tělo hýbat. Při nedostatku pohybu se unavíte rychleji a nedokážete se zbavit negativní energie.

Stravujte se rozumně a zdravě. Jezte hodně ovoce a zeleniny, dopřávejte tělu dostatek vitaminu B1, B6 a magnesia, jejichž spotřeba se v období velké duševní zátěže nadměrně zvyšuje.

-pk-

Zdroj: HR Web.sk - Internetový týdeník o kariéře, lidských zdrojích a řízení.
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Web.sk