Přáli jste si někdy, aby vám dodavatel firemního vzdělávání dokázal číst myšlenky? Věřte, nebo ne, totéž si přejí i dodavatelé. Článek proto upozorňuje na základní věci, které si dodavatelé vzdělávání přejí, abyste znali, a mohli tak společně vybudovat úspěšnější vztah.
- Dodavatelé dokáží řídit proces vzdělávání, nikoli váš tým. Stává se, že týmy nemají jasno ve svých projektech a cílech, rozdělení rolí, objemu práce apod. Jako manažer byste se proto měli předem ujistit, že váš tým je na stejné vlně. Je to především váš projekt. Jako člen týmu neustále usilujte o to, abyste věděli, jak zapadáte do projektu a jak můžete přispět k celkovému výsledku.
- Osobní spolupráce je klíčová. Osobní komunikace s dodavateli je základem úspěchu. Důležité je také, aby dodavatel mohl zahájit vzdělávání vašeho týmu osobně za účasti zaměstnanců i vedení firmy. Pokud budete ke vzdělávání využívat systémy pro řízení učení (LMS), zajistěte, aby váš expert na LMS osobně jednal se svým protějškem ze strany dodavatele.
- Oběd zdarma automaticky neexistuje. Váš projekt může být velký, rychlý nebo levný, nikoli však splňovat všechny tyto požadavky zároveň. Buďte realističtí. Pokud dodavatel nabízí ceny, které výrazně neodpovídají vašim představám, ujistěte se, že mluvíte stejným jazykem.
- Dodavatelé mohou učit vaše lidi novým dovednostem, nikoli zajistit, aby byli dobří. Uvědomte si, že i když mají potřebné zdroje ke vzdělávání v příslušných oborech, neudělají z vás mistry řemesla bez vašeho vlastního úsilí.
- Dodavatelé nedokáží zachránit špatný obchodní nápad. Dobrý dodavatel vzdělávání není jen prodejce, ale dokáže komunikovat upřímně. Pokud je váš nápad nedomyšlený, nezachrání jej ani nejlepší školitel.
-kk-