6 kroků k efektivnímu školení prodejců

Prodejní prostředí zaznamenalo v posledních letech výrazné změny. Zatímco dříve spočíval úspěch prodejců ve schopnosti využívat především vlastní instinkt, dnes je to hlavně o schopnosti dodržovat jasně definovaný proces a logické uvažování. Těmto změnám by se měl přizpůsobit i obsah a způsob realizace firemních školení prodejců.

Server clomedia.com přinesl návod, jak zajistit, aby školení prodejců mělo přímý vliv na výkonnost firemního prodejního týmu. Shrnul jej do šesti kroků:

1. Začněte u nákupního procesu

Nejdříve musíte vědět, jak nakupují vaši zákazníci. Podle toho rozhodujte o tom, co musí vaši prodejci umět a znát.

2. Dívejte se z pohledu zákazníka

Prodejce se setkává s pohledem zákazníka každý den, nemá smysl učit jej něčemu jinému.

3. Pochopte prodejní strategii

Školitel musí znát firemní strategii, metodologii a filozofii prodeje.

4. Získejte si pozornost

Prodejci jsou velmi hákliví na ztrátu času, proto je musíte zaujmout. Školení by mělo být relevantní, rychlé a poutavé. Pracujte s případovými studiemi a praktickými cvičeními.

5. Zajistěte relevantní obsah

Školení musí být relevantní nejen pro firmu, ale i pro jednotlivé prodejce. Mělo by jim pomoci změnit jejich způsob prodeje, překonávat překážky a rychleji dosahovat cílů ve specifickém kontextu jejich práce.

6. Měřte efektivitu školení

Oddělení vzdělávání musí jasně vymezit, jak bude měřit a vyhodnocovat efektivitu školení prodejců.

-kk-

Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer