1. Zaměstnanci na různých místech
Pokud zaměstnanci, které chcete školit, pracují každý jinde, dostat je na jedno místo bude stát hodně peněz i ztraceného času. Pomoci může e-learning. Navíc vám dá možnost porovnat výsledky jednotlivých oblastí mezi sebou, což vám může přinést zajímavá zjištění.
2. Různá úroveň znalostí
Často se stává, že zaměstnanci, u nichž chcete zlepšovat určité dovednosti, nejsou na stejné úrovni. Nemá tedy smysl nabízet jim stejné školení. Díky e-learningu můžete snadno posoudit znalosti účastníků a přidělit různé verze školení.
3. Nemožnost trávit celý den na školení
Ne vždy je zkrátka možné, aby zaměstnanci přestali pracovat a odešli na půlden nebo celý den na školení. Na druhou stranu existují znalosti a dovednosti, které je třeba rozvíjet neustále. Pak je efektivnější mít k dispozici e-learningové řešení, aby se zaměstnanci mohli věnovat studiu v době, kdy jim to nejvíce vyhovuje.
4. Měření pokroku zaměstnanců
Chcete-li, aby se zaměstnanci dostali na určitou úroveň, musíte měřit, zda se tak děje. K tomu je ideální e-learning s možností individuálních testů a hodnocení. Příkladem může být nutnost rychlého zaškolení nováčků.
5. Stejné informace pro všechny
Pokud se velká skupina zaměstnanců má naučit jednu a tu samou věc, je e-learning efektivnější než tradiční školení. Dává totiž každému možnost projít si školení vlastním tempem a v čase, kdy se mu to nejvíce hodí.
6. Sdílení znalostí, nikoli změna chování
E-learning je nejvhodnější pro sdílení informací. Pokud je však vaším cílem změna chování zaměstnanců, měli byste e-learning minimálně propojit s tradičními živými kurzy.
-kk-