Příběhy
Jak uvádí server Training Zone, lidskou přirozeností je pamatovat si příběhy lépe než cokoliv jiného. Vhodné použití příběhů, které dokreslují pointu, jíž se školitel během školení snaží předat, může nejen podnítit zvědavost a pozornost účastníků, ale názorně vysvětlit i určité složitější koncepty.
Názorné ukázky
Jestliže školení sestává pouze z čísel, tabulek a teorie a neobsahuje vůbec žádnou praxi ani názorné ukázky, nutně musí skončit fiaskem. Ideálně by školení mělo být interaktivní, účastníci by se měli zapojovat a rovnou si různé techniky zkoušet.
Emoce
Lidská paměť funguje nejlépe v součinnosti s emocemi. Jestliže v nás něco vyvolá silnou emoci, daný detail jsme schopni si pamatovat celý život. Decentní a vyvážené užití emocí ve školení a v celé prezentaci účastníkům zajistí, že si zaměstnanci od školitele skutečně něco odnesou.
Pomalé dávkování
Člověk vydrží udržet pozornost překvapivě krátkou dobu. Zvláště, pokud se učí něco nového a snaží se pojmout nové koncepty a ideje. Z toho důvodu je potřeba školení rozkouskovat. Nikdy by se nemělo konat v dlouhém časovém úseku. Raději dávejte více přestávek a jednotlivé části oddělujte.
-mm-