Efektivní školení, kterému zaměstnanci věnují pozornost: Mýtus nebo reálná možnost?

Školení zaměstnanců může být jak velmi efektivní, tak zcela bezúčelné a zbytečné. Nemá-li školení být pouze vítanou výmluvou pro zaměstnance, aby se dostali ven z kanceláře, je nutné představit jim takové školení, které je bude bavit a udrží jejich pozornost. Zde je několik tipů, jak by takové školení, které bude klienty bavit, vypadat.

Ilustrační snímek

Příběhy

Jak uvádí server Training Zone, lidskou přirozeností je pamatovat si příběhy lépe než cokoliv jiného. Vhodné použití příběhů, které dokreslují pointu, jíž se školitel během školení snaží předat, může nejen podnítit zvědavost a pozornost účastníků, ale názorně vysvětlit i určité složitější koncepty.

Názorné ukázky

Jestliže školení sestává pouze z čísel, tabulek a teorie a neobsahuje vůbec žádnou praxi ani názorné ukázky, nutně musí skončit fiaskem. Ideálně by školení mělo být interaktivní, účastníci by se měli zapojovat a rovnou si různé techniky zkoušet.

Emoce

Lidská paměť funguje nejlépe v součinnosti s emocemi. Jestliže v nás něco vyvolá silnou emoci, daný detail jsme schopni si pamatovat celý život. Decentní a vyvážené užití emocí ve školení a v celé prezentaci účastníkům zajistí, že si zaměstnanci od školitele skutečně něco odnesou.

Pomalé dávkování

Člověk vydrží udržet pozornost překvapivě krátkou dobu. Zvláště, pokud se učí něco nového a snaží se pojmout nové koncepty a ideje. Z toho důvodu je potřeba školení rozkouskovat. Nikdy by se nemělo konat v dlouhém časovém úseku. Raději dávejte více přestávek a jednotlivé části oddělujte.

-mm-

Zdroj: Training Zone - britský portál o vzdělávání dospělých
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Zone