Ještě před dvěma lety byl Twitter sociální sítí bez větších příjmů, které navíc chyběl jasný obchodní model. Letos se očekává, že překoná Facebook v příjmech za mobilní reklamu a do roku 2014 má dosáhnout celkových tržeb ve výši 1 miliardy dolarů. V současné době má Twitter přibližně 1300 zaměstnanců a přijímá přibližně 30 nových lidí týdně. Jak se mu při tom daří budovat silnou firemní kulturu a udržet angažovanost zaměstnanců? Na tyto otázky odpověděla na serveru Forbes.com Melissa Daimlerová, které ve Twitteru odpovídá za organizační efektivitu a vzdělávání.
Příkladem v budování silné firemní kultury je v první řadě výkonný ředitel Twitteru Dick Costolo, který při budování silné firmy sází na rozvoj manažerů. Alespoň jednou za čtvrtletí proto pořádá osobní setkání s manažery, jejichž cílem je podělit se o best practices formou příběhů a cvičit se v manažerských dovednostech pomocí hraní rolí.
Zatímco většina firem provádí měření spokojenosti zaměstnanců jednou ročně nebo ještě méně často, Twitter měří spokojenost každých šest měsíců. Rozesílá stručné dotazníky s maximálně 15 otázkami, v nichž však nechybí prostor pro osobní vyjádření zaměstnanců.
Zaměstnanci jsou aktivně vedeni k poskytování otevřené zpětné vazby napříč všemi úrovněmi řízení. Firma pořádá pravidelná čtvrtletní setkání, na kterých se zaměstnanci zdokonalují v poskytování i přijímání zpětné vazby.
Aby předešel neúspěchu v oblasti angažovanosti zaměstnanců, spoléhá Twitter jednoduchost. Definoval pouze 5 základních dovedností pro všechny zaměstnance: komunikace, rozvoj, řízení, změna a spolupráce. Tyto dovednosti jsou součástí hodnocení a zaměstnanci se jim učí každý den.
-kk-