Zde je pět tipů, jak zajistit, aby se vaše investice do vzdělávání zaměstnanců vrátila.
Určete cíle firemního vzdělávání
Musíte vědět, co konkrétně od daného školení požadujete. Podle serveru Training Zone je až překvapující, kolik školení probíhá, aniž by zadavatelé měli nějaké konkrétní úmysly či měřitelné cíle.
Průběžné vzdělávání
Školení mají často podobu jednorázové akce, která je jakýmsi výkřikem do tmy bez valného efektu. Jako užitečnější se jeví průběžné školení po kratších úsecích, které na sebe navazují a dávají případně i účastníkům nějaké úkoly.
Koordinace s vedoucími týmu
Vedoucí jednotlivých týmů vědí dobře, co jejich podřízení potřebují či vyžadují. Školení a jeho průběh je tedy nutné do detailu koordinovat s jednotlivými manažery tak, aby se splnila očekávání a požadavky všech.
Nechtějte příliš moc
Řada školení není efektivní proto, že mají příliš široký záběr. Jedno školení nemůže efektivně pokrýt celou širokou škálu témat. Soustřeďte se proto vždy na jeden nebo dva hlavní a zcela specifické cíle, kterých chcete dosáhnout.
Ponechte lidem kreativitu
Příliš direktivní školení, která se tváří, jako že stačí následovat určitá konkrétní pravidla a dějí se pak zázraky, nefungují. Vybírejte taková školení, která podporují kreativitu zaměstnanců, nutí je přemýšlet, respektují jejich jedinečnost a podněcují jejich zvědavost.
-mm-