Čtyři zásady úspěšného školení zaměstnanců

Příprava školení zaměstnanců je pro personalistu nebo vedoucího týmu velký úkol. Může se totiž jednat o nesmírně přínosnou aktivitu, která pomůže týmu a zaměstnancům podávat lepší výkony a přinášet firmě více hodnot, a nebo se také může jednat pouze o citelnou ztrátu peněz a času. V tomto článku si tedy přiblížíme čtyři zásady přípravy úspěšného školení zaměstnanců vaší firmy.

Ilustrační snímek

Mějte konkrétní cíle

Podle Sales Gravy je ze všeho nejvíce nutné mít na mysli konkrétní cíl. Budujte školení odzadu, tedy nejdříve si určete, čeho konkrétně chcete docílit, a teprve poté vymýšlejte způsoby, jak toho docílit a jaké kroky bude potřeba podstoupit.

Soustřeďte se na zvyky

Mnoho školení se soustředí pouze na teoretické znalost a dovednosti. Přitom největším problémem při implementaci pozitivních změn u zaměstnanců často bývají jejich zvyky a jakási setrvačnost status quo. Soustřeďte se proto na to, jak naučíte zaměstnance zakomponovat nově nabyté znalosti do jejich každodenní práce.

Praktické zkoušení

Během školení by si zaměstnanci měli nové dovednosti zkoušet prakticky. Pasivním sezením a posloucháním nedosáhnete takových úspěchů, jako když budete během školení věnovat čas i praktickému vyzkoušení.

Zpětná vazba

Vaši zaměstnanci nejsou studenti, kteří nemají žádné slovo v tom, co se bude dít. Naopak. Zpětná vazba z jejich strany je nesmírně důležitá. Diskutujte s nimi předem o tom, co by se chtěli naučit a co jim schází v jejich znalostech a dovednostech. Stejně tak na konci školení udělejte průzkum toho, jak přínosné jim školení připadalo a co by na něm změnili, abyste měli potřebná data při přípravě dalšího školení někdy v budoucnu.

 

-mm-

Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales Gravy