Otázky
Školení není nikdy vyčerpávající a vždy v lidech, kteří se ho účastní, ideálně vzbudí řadu otázek. Podle Training Zone je tedy jedním z hlavních znaků, že si zaměstnanci ze školení něco odnesli a že nad tématem přemýšlí, jsou otázky. Jestliže se zaměstnanci ptají na detaily, debatují o školení a dále se o téma zajímají, je to každopádně dobré znamení.
Proaktivnost
Člověk, který se naučil nové metody nebo způsoby práce, by se měl následně sám snažit proaktivně tyto nově nabyté znalosti použít ve své práci a zakomponovat je do stávajícího systému. Pokud tedy pracovníci po školení sami přichází s nápady a snaží se nové metody nějak implementovat, víte, že školení v nich něco skutečně zanechalo.
Změny ve výsledcích
Změny ve způsobu práce a nové poznatky by se měly projevit i ve výsledcích činnosti daných pracovníků. Nemusí se ale nutně jednat vždy o pozitivní dopady. Zatímco v některých oblastech může dojít ke zlepšení, v jiné může sekundárně důsledkem změn dojít i ke zhoršení. Potom je nutné s pracovníky dále pracovat, podpořit pozitivní dopady školení a eliminovat negativní důsledky.
Zvýšené sebevědomí
Vzdělaní zaměstnanci, kteří jdou s dobou a znají nové trendy, se poznají mimo jiné i zvýšeným sebevědomím ve své práci. A to jak ve vztahu ke klientům a třetím osobám, tak i ve vztahu k managementu a zástupcům firmy.
-mm-