Mentorování pomáhá zaměstnancům lépe poznat různé části organizace, seznámit se s fungováním vyšší úrovně řízení a pochytit, co funguje u lídrů, které obdivují. Zatímco personalisté mohou zaměstnancům pomáhat vybírat mentory, jen na samotných zaměstnancích pak zůstává, zda se jim podaří z mentorování získat co největší užitek. Praktické tipy, jak si z mentorování odnést co nejvíce, přinesl server humancapitalleague.com.
Seznamte svého mentora s vašimi cíli
Řekněte mu hned na začátku, co přesně se chcete díky času, který máte společně strávit, naučit. Pomůže vám to lépe zaměřit vaši spolupráci a udržet soustředění na priority.
Převezměte odpovědnost za rozvrhování schůzek s mentorem
Nečekejte, až vám schůzky naplánuje mentor. Dohodněte se, jak vaše schůzky budou probíhat a sami pak převezměte iniciativu s rozvrhem. Ukážete tím svůj zájem učit se.
Choďte na naplánované schůzky včas
Nenechávejte mentora čekat. Pokud se ze skutečně vážných důvodů nemůžete schůzky zúčastnit nebo přijít včas, okamžitě informujte mentora nebo jeho asistentku.
Připravujte se na schůzky
Projděte si jednotlivé body, o kterých jste se svým mentorem hovořili, a zajistěte si čas na to, abyste je mohli splnit. Sami si zpracovávejte agendu na příští schůzku, kterou mentorovi předložíte. Připravte si seznam otázek.
Važte si času svého mentora
Dodržujte čas, který jste si vyměřili pro schůzku a neprotahujte jej. Pokud chcete mentora kontaktovat i mimo plán vašich schůzek, předem se dohodněte, zda je to možné.
-kk-