Přestože koučink vznikl primárně pro potřeby vrcholového managementu, stále více proniká i do jiných sfér včetně osobního života. Svědčí o tom i trend pojmenovávat koučování podle oblasti, ve které se provádí. Dosahování cílů v osobním životě se stalo tématem life koučinku, v práci pak tzv. business koučinku.
Proces koučování by měl vést k trvalému zvyšování kompetence klienta, přičemž kouč klientovi ponechává odpovědnost jak za stanovování cílů a hledání cest k nim, tak i za dosažení konečného výsledku.
Výsledek klienta neurčuje kouč, ale jejich vzájemná spolupráce. Kouč tak nemusí, ba ani nesmí, být specialistou na konkrétní oblast zájmu jeho klienta. Úkolem kouče je totiž motivovat a pomáhat při dosahování cílů a ne poskytovat rady zvenčí.
Při hledání kvalifikovaného kouče může pomoci i odborných sdružení, která jsou zpravidla garancí kvality a kvalifikace odborníků. V tuzemsku funguje Česká asociace koučů.
-hp-