Obtížné ekonomické časy si žádají silné vůdcovství. Vůdcové by měli mít schopnost podívat se na svůj byznys jinak, dodat mu novou energii a zaměření, držet se však při tom reálných cílů. Na druhou stranu je důležitá i soudržná a motivovaná pracovní síla.
Ani v době finanční krize by tak firmy neměly upouštět od vzdělávání zaměstnanců. Vzdělávání totiž ukazuje, že uznáváte důležitost svého týmu a chcete jej dále rozvíjet. Článek shrnuje deset důvodů, proč je vzdělávání neocenitelné i v dnešních problematických dnech.
- Vzdělávání pomáhá udržovat a zlepšovat kvalitu a produktivitu.
- Vzdělávání pomáhá udržovat krok s obchodními změnami.
- Školení zaměstnanci pracují efektivněji s méně chybami a zpožděními.
- Vzdělávání podporuje loajalitu zaměstnanců a podněcuje k dalšímu rozvoji.
- Vzdělávání pomáhá zaměstnancům rychleji se přizpůsobit narůstajícímu objemu práce.
- Vzdělávání sdílí dobré návyky zaměstnanců a posiluje nejlepší výkony. Pokud si můžete dovolit poslat na workshop jen jednoho zaměstnance, nic vám nebrání v tom, aby po návratu uspořádal školení pro ostatní zaměstnance.
- Vzdělávání zlepšuje morálku a důvěru zaměstnanců.
- Vzdělávání zdůrazňuje priority – potřeby zaměstnanců lze směřovat ke specifickému školení.
- Vzdělávání je stimulátor. Omezení vzdělávání vede k průměrnosti.
- Dobře vyškolený zaměstnanec je vaše nejlepší aktivum.
Jak tedy správně nakládat s rozpočtem na vzdělávání zaměstnanců v období krize?
- Určete priority v oblasti vzdělávání na základě analýzy potřeb a obchodních problémů.
- Zajistěte důslednější přístup ke zpětnému hodnocení efektivity vzdělávacích aktivit.
- Zvažte školení na pracovišti pro účely teambuildingu, vytvořené na míru a efektivně využívající čas.
- Určete si kurzy, které vykazují hmatatelné výsledky.
- Soustřeďte se na spokojenost zákazníků.