Co se stane s učebnami a instruktory, když firma založí e-learningovou univerzitu? Upadnou v zapomnění? V zásadě ne, přechod od školení k učení však jejich roli výrazně ovlivní. Školení je něco, co firma dělá pro zaměstnance. Učení naproti tomu znamená aktivitu, kterou dělá zaměstnanec sám pro sebe.
E-learning je kombinací elektronické komunikace, školení a assessmentu, což neznamená, že by vylučoval podíl lidské složky na procesu vzdělávání. Přenáší pouze prioritu vzdělávacího procesu na studenta mimo působnost instruktorů. Student se rozhoduje, kdy a jakým způsobem využijte pomoci instruktora, mentora či kouče, stejně tak jako vybírá mezi knihou, videozáznamem, simulací nebo hrou. Volí možnosti nejlépe odpovídající dané situaci.
S rostoucím počtem e-learningových služeb se budou firemní univerzity stále více měnit. Uživatelé si budou ve větší míře volit sami, čím se chtějí vzdělávat, a tradiční třída bude pozbývat významu. Osoby, které nazýváme instruktory, komunikátory, facilitátory, kouči nebo mentory však budou stále hrát podstatnou roli v osobních i on-line případech.
-kk-
Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání