Školení, které naučí

Bez ohledu na své zaměření by každé školení mělo být podáváno tak, aby si je zaměstnanec uchoval v paměti a použil v praxi. Kolikrát jste však již viděli zaměstnance, který přišel ze školení a v zápětí se vrátil ke své běžné pracovní rutině, aniž by využil cokoli, co se naučil? Chcete-li se tomu vyvarovat, držte se následujících rad.

- Prolomte ledy. Otevírejte školení zahřívacími cvičeními, která uvolní náladu a povzbudí účastníky.

- Buďte aktivní. Zapojte do školení hry a praktické aktivity, aby účastníci celou dobu jen pasivně neseděli.

- Buďte kreativní. Hledejte kreativní cesty, jak zatraktivnit i tradičně nudná témata.

- Buďte struční. Ve vzdělávání neplatí, že čím více materiálu přinesete, tím více se účastníci školení naučí. Zahlcení informacemi naopak snižuje schopnost zapamatování.

- Přimějte je mluvit. Lidé si daleko více zapamatují to, co sami říkají, než to, co jen slyší.

-kk-

Zdroj: TrainingTime - americký portál věnovaný vzdělávání a rozvoji zaměstnanců
Zobrazit přehled článků ze zdroje TrainingTime