Školení mezinárodní etikety není od věci

62 procent manažerů by využilo výhody školení v oblasti mezinárodní etikety. Totéž si myslí dokonce 82 procent administrativních pracovníků. Vyplynulo to z výzkumu 250 vyšších manažerů a více než 340 administrativních pracovníků z USA a Kanady, který provedly organizace OfficeTeam a International Association of Administrative Professionals (IAAP).

Roste počet firem, které školí své manažery, jak zvládat profesionální protokol zemí, v nichž mají své obchodní aktivity. Toto školení by však využili i administrativní pracovníci, kteří jsou často těmi prvními, s nimiž se setkávají mezinárodní kolegové a obchodní partneři. Článek shrnuje několik tipů pro interakce se zahraničními obchodními kontakty.  

- Připravte se. Předem se seznamte s kulturními rozdíly příslušné země.

- Soustřeďte se na představení. Nesprávné oslovení je vážný nedostatek. Naučte se správně používat jména a tituly v konkrétních zemích.

- Udělejte další krok. Naučte se několik klíčových frází v příslušném jazyce nebo předveďte znalost obchodního prostředí dané země, abyste překlenuli komunikační bariéru.

- Uznávejte snahu. Pamatujte si, že pro vaše partnery v jiných zemích může být obchodování s vámi stejně obtížné jako pro vás. Ukažte proto uznání za snahu sejít se v půli cesty.

- Relaxujte a užívejte si. Největší překážkou efektivní obchodní komunikace bývá perfekcionismus. Nezabývejte se příliš chybami – svými ani kolegů.

-kk-
Zdroj: WorldatWork - portál globální asociace manažerů lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje WorldatWork