Článek přibližuje mimo jiné názory viceprezidenta jedné z konzultantských firem, která využívá svých vztahů s obchodními partnery jako prostředku k udržení pracovníků. Podobně jako jiné společnosti, jejichž počet se stále zvyšuje, zkouší i tento podnik udržet neposedné zaměstnance ve svých řadách pomocí inovativního programu rotací. Její konzultanti mají možnost pracovat po dobu šesti až čtyřiadvaceti měsíců u klientů společnosti. Heslem viceprezidenta je v tomto případě: „Pokud je máte rádi, dejte jim volnost – jestliže mají rádi oni vás, vrátí se.“
Tyto aktivity jsou přitažlivé pro pracovníky, kteří chtějí vidět, jak projekt roste, sledovat jeho průběh a také pro ty, kdo mají velký zájem získat zkušenosti v odlišném oboru či odvětví. Nedostatkem těchto iniciativ je možnost, že se konzultantovi zalíbí na novém pracovišti tak, že opustí původní firmu. Některé webové inkubátory nabízejí podobný systém dočasných rotací – zaměstnanci zůstávají v poměru u mateřské firmy a mají zároveň možnost několikaměsíčního pobytu u dalších firem, aby získali nové dovednosti a schopnosti.
Jiné podniky nabízejí možnost rotace interní – mezi jednotlivými odděleními firmy. Management předpokládá, že zaměstnanci zůstanou s firmou déle, pokud jim bude dána příležitost vyzkoušet si odlišné věci – nebudou pak opouštět místo jen proto, že potřebují dočasnou změnu. Zda je tento přístup v problematice udržení zaměstnanců skutečně účinný, je však podle autora článku stále poněkud nejasné.
Zdroj: Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii