Vytvářet pracovní místa je jedna věc, udržet si kvalitní zaměstnance, je však věc druhá. Nalákat talenty nestačí. Je třeba zajistit, aby se cítili angažovaní, uznávaní a jako součást týmu. V článku na podnikatelském serveru Inc.com o tom píše profesor managementu na americké Cornell University Samuel Bacharach. Radí začít tím, že budete k sobě upřímní a jasně si určíte, koho si chcete udržet. Až to budete vědět, držte se následujících postupů.
Zaměřte se na interní nábor
Nejlepší talenty předpokládají, že buď půjdou nahoru, nebo pryč. Nabízejte proto vyšší pozice vždy nejprve lidem z firmy.
Podporujte angažovanost talentů tím, že je propojíte s klienty
Dejte jim příležitost k tomu, aby si vytvářeli osobní vztahy s klienty, a získali tak pocit většího vlivu na chod firmy.
Zapojte rodiny svých talentů
Rozšiřte akce, které pořádáte pro své zaměstnance, o jejich partnery a děti. Budujte větší pouto mezi firmou a rodinou.
Nabízejte talentům nové výzvy
Umožněte jim práci na projektech, které budou vyžadovat nové znalosti a dovednosti, které bude třeba se učit.
Nabídněte talentům koučovací programy
Nemusí jít o nic velkého ani drahého. Začněte neformálně, například pravidelnými rozhovory u kávy.
Propojte důležité kompetence s obchodní strategií firmy
Ukažte talentům, jak jejich práce přispívá k obchodním výsledkům firmy a jak je důležitá. Zajistěte, aby věděli, proč dělají to, co dělají. Umožněte jim také přicházet s podněty, jak zlepšovat budoucí směřování firmy.
Pomáhejte plánovat kariéru
Mluvte s talenty o tom, co jim firma může nabídnout z hlediska rozvoje kariéry. Nemusí to být jen postup směrem nahoru, ale také lepší rovnováha mezi prací a soukromým životem, různé typy alternativních úvazků apod.
-kk-