Přesvědčení managementu
Prvním krokem (který většinou musí přijít ze strany personalisty) je podle eLearning Industry přesvědčit management a lidi s rozhodovacími pravomocemi, že školení a vzdělávání jsou skutečně nutné a že se musí nutně jednat o prioritu. Jak už to tak bývá, vedení většinou hledí primárně na peníze, a proto je potřeba toto přesvědčování podpořit statistikami a daty o tom, že vzdělávání pracovníků se v dlouhodobém měřítku firmě finančně vyplatí. Teprve když existuje všeobecná a skutečná podpora ze strany managementu, může se přijít k dalším krokům.
Propojení s praxí
Důležitým krokem při organizaci vzdělávání zaměstnanců je propojení teorie s praxí. Jinými slovy, aby školení mělo smysl, musí se skutečně týkat reálné práce pracovníků, ne pouze abstraktních a teoretických rovin. Toto propojení musí být co nejspecifičtější a i váš výběr systému školení, případně jeho dodavatele, musí tento fakt brát v potaz. Tvořte například modelové situace, které vychází z každodenní praxe pracovníků, a vysvětlujte si na nich nové postupy nebo se na nich učte nové dovednosti. Důležité je, aby každá informace, kterou pracovník pojme, mohla být spojena s konkrétní činností, kterou pracovník v zaměstnání dělá.
Kontrola
Zpětná analýza a kontrola školení a vzdělávání jsou nutností, pokud chcete zajistit, že systém je skutečně efektivní. Analyzujte dopady školení, měřte jeho vliv na výkon a znalosti zaměstnanců, a v případě potřeby systém upravujte tak, aby měl co největší pozitivní dopad na práci pracovníků i celé firmy. V tomto smyslu je samozřejmě nutné úzce spolupracovat se školiteli a průběžně s nimi konzultovat cíle, které jste si dali, a nástroje, kterými těchto cílů skrz školení budete dosahovat. Dbejte proto důsledně na správný výběr vhodného dodavatele vzdělávacích služeb.
-mm-