Emušáci jsou plyšové hračky na rozvoj emoční inteligence. Základem produktu je knížka s pohádkami, ve kterých vystupuje právě plyšová hračka a její pocity. Dítě se tak může lépe ztotožnit s emocemi, které se v pohádkách řeší. Rodič má v knížce poznámky, jak s jednotlivými emocemi pracovat, a tipy na návazné aktivity.
Vhodné pro děti 4 – 10 let a jejich rodiče.
První z Emušáků je Ferda!
Balení Emušáka obsahuje:
-
knihu pohádek s návodem pro rodiče, aktivitami a doporučeními
-
plyšovou hračku – žabáka Ferdu – který je hlavním hrdinou příběhů
-
sadu 8 plyšových much znázorňujících emoce (strach, hněv, radost, zvědavost, smutek, žárlivost, důvěra, osamocení)
-
praktickou mucholapku, na kterou se mouchy dají uchytit
O této novince na trhu rozvoje dětí jsme hovořili s koordinátorkou a realizátorkou projektu Emušáci od společnosti Scio Mgr. Sylvii Jančiovou.
Proč se vůbec emoční inteligencí zabývat?
Vzdělávání ve škole je nezbytné, velká míra zodpovědnosti však leží též na rodičích. Právě jim nejvíce záleží na tom, aby jejich děti byly v životě úspěšné a šťastné. Řada výzkumů dokazuje, že míra spokojenosti se svým životem není dána absolvováním vysoké školy nebo prestižním zaměstnáním. Je více závislá na naší emoční inteligenci – tj. jak si dokážeme uvědomovat a zvládat své emoce, jakou máme schopnost vcítit se do emocí ostatních a vytvářet kvalitní mezilidské vztahy.
Komplet je určený pro děti od 4 do 10 let. Proč právě tato věková skupina?
Základy toho, jak se svými emocemi pracovat, jak jim rozumět a zvládat je, se budují právě v tomto období. V mnoha zemích je již od předškolního věku zavedena „společenská a emocionální výchova“, která je pro děti povinná až do ukončení středoškolské docházky. V České republice jde bohužel pořád o opomíjenou oblast.
Jak se s hračkou a knihou pracuje? Není to komplikované a náročné pro vytížené rodiče?
Práce s knížkou je velmi jednoduchá. Veškeré podklady k aktivitám a hrám naleznou rodiče přímo u každé pohádky. Kniha obsahuje pohádkové příběhy, kde je hlavním hrdinou právě plyšový žabák Ferda. Dostává se do situací, které jsou blízké dětem a se kterými si musí poradit. Doprovázejí ho mouchy, ty představují pocity. Radí mu, našeptávají a někdy se i perou, tak, jak je tomu ve skutečném životě. S tím rozdílem, že v Emušákově lze tyto emoce vidět, dokonce si na ně sáhnout, což je pro pochopení abstraktních pojmů pro děti stěžejní. Kniha je doplněna o povídání pro rodiče. Ti tu najdou krátké texty o každé emoci, rady, na co a jak se zaměřit. Součástí knížky je soubor otázek pro děti, na pohádku volně navazují a otevírají prostor pro další rozhovory. Rodiče a děti, kteří si rádi hrají, naleznou v knize různé hry, aktivity, jež umožňují praktický nácvik zvládání emocí.
Jak reagují na hračku rodiče a děti?
Všechny pohádky, otázky i aktivity v knize jsme pilotovali mezi dětmi a rodiči a pozorně naslouchali jejich připomínkám, které jsme pak zohlednili při tvorbě finální podoby. A reakce? Velmi pozitivní, někdy až nadšené. Je z nich patrné, že rodiče považují oblast emoční inteligence za důležitou, ale na trhu vzdělávacích hraček, jak jsem již zmiňovala, opomíjenou. Oceňují jednoduchost i fakt, že vše najdou na jednom místě. Hračka je mazlivá, mouchy lze vkládat žabákovi do pusy podle toho, jak se děti nebo Ferda zrovna cítí. Malé mušky je možno vzít do kapsy, často pomáhají dětem v situacích, které jsou pro ně obtížné.
Soutěžte o Emušáka
Akce
Emušáka Ferdu si můžete zakoupit v e-shopu HR News za 970 Kč s DPH.
Ceníková cena 1 164 Kč (Ušetříte 194 Kč)
Objednat přes HRNews za 970 Kč s DPH.
REFERENCE
Do postavičky plyšáka Ferdy a jeho kamarádů se mohou děti snadno vcítit, protože často zažívají podobné situace a někdy si neví rady se svými pocity. S příběhem, který je zaměřen pokaždé na jinou emoci, se děti mohou ke svým zážitkům vrátit a s odstupem přemýšlet, jak se zachovaly a co jim samotným pomohlo situaci řešit. Vydat se do Emušákova za Ferdou a jeho přáteli a rodinou bych doporučila všem dětem a rodičům, nejen těm, kteří nejsou zvyklí o svých pocitech a náladách povídat nebo řeší nějaké potíže a trable.
Mgr. Gabriela Luková Sittová, dětská psycholožka
Děti ho "milují", už dlouho jsem neviděla tak všestrannou a promyšlenou pomůcku.
Bc. Jiřina Deutschová, Kynšperk nad Ohří
Ferda byl pětiletým synem okamžitě přijat jako kamarád, mouchy přišly na řadu až později po přečtení několika povídek. Předčítání a současné dotazy, povídání, možnosti chování nám pomáhají se blíže emocionálně poznat. Ferdovy reakce nás motivují k uvědomění si co cítíme a proč, ale hlavně jak je pozitivně využít. (Ferda zde funguje jako pozitivní vzor - ztotožnění - SLÁVA, SLÁVA, SLÁVA. Líbilo se mi překonání smutku nad rozbitým dárkem = pocity jsou více než materiálno - krásné a poučné, děkuji.) Propojení příběhu s reakcemi dítěte, poučení pro rodiče, reakce dalších dětí... se mi líbí moc. Právě toto jsem hledala."
Bc. Lenka Podušelová, Šumperk