Vzrůstající počet uživatelů mobilních zařízení nabízí nové možnosti poskytování obsahu a vzdělávání. Formální kurzy se mění v neformální výuku, důraz se klade především na pohodlnost a možnost vzdělávat se kdykoli. Výuka budoucnosti bude jakousi směsí e-learningu, správy znalostí a podpory výkonnosti. Zatímco ještě nedávno měli studenti k dispozici pouze knihovny, z nichž si museli vhodný materiál sami vybrat, v současné době se rozvíjí systémy, které umí odlišit studenty na základě demografických dat. Systémy třetí generace pracují na bázi individuálních potřeb a zkušeností.
V současné době máme možnost si na stále menších zařízeních přehrávat hlas, video a animace. I při omezené konektivitě si dokážeme sami stanovit svou cestu ke znalostem a vzdělání. Mobilní zařízení dokáží navíc zobrazit obsah „na přání“, tedy obsah, který člověk potřebuje v situaci, kdy jej potřebuje. Omezení však zatím ještě představují poměrně malá zobrazovací zařízení, pomalé procesory a omezená šířka pásma. I interakce mezi uživateli neprobíhá u mobilního zařízení tak dobře, jako u klasického počítače.
Zdroj: Training Magazine - portál předního amerického časopisu o vzdělávání a profesionálním rozvoji