Koučování zaměstnanců manažery přispívá jen málo k lepší výkonnosti a spokojenosti v práci. Ukázal to výzkum 700 zaměstnanců na střední úrovni v Severní Americe, Evropě a Asii provedený mezinárodní konzultantskou společností BlessingWhite.
Výrazný přínos koučování pro zlepšení výkonnosti zaznamenal jen každý čtvrtý oslovený zaměstnanec. K výraznému zlepšení spokojenosti přispělo koučování 20 procentům oslovených.
Výzkum ukázal, že koučování může mít pozitivní dopad na výkonnost a spokojenost zaměstnanců, manažeři by se však měli více soustředit na zjevné nedostatky a přijít s hmatatelnými výhodami. Základem úspěchu je efektivní školení manažerů.
Manažeři se musí naučit vytvářet individuální partnerství se zaměstnanci, které koučují. Každého totiž motivují jiné hodnoty, postoje, dovednosti a cíle.
-kk-