Vzdělávání již dávno není jen věcí tabule a křídy. Moderní technologie vstupují do všech úrovní vzdělávání ve veřejném i firemním kontextu. Technologie v tomto sektoru představují jakýsi katalyzátor změn pro vyšší úroveň konkurenceschopnosti a poskytování kvalitnějších služeb. Otevírají se tak nové trhy, jejichž vývoj se nedá odhadovat. V 90. letech se například mělo za to, že budoucnost vzdělávání patří elektronickým knihám. Špatnou úvahou se ukázal i předpoklad, že obsah bude v případě vzdělávání vždy nad formou. Konkrétně v e-learningu se pak nepotvrdil předpoklad, že jeho zavedení do domácností i firem bude jasná a jednoduchá věc.
Moderní vzdělávací trh se přes svojí mladost a nestálost rozvíjí optimisticky. Výrobci a iniciátoři elektronického vzdělání si však již uvědomují, že je třeba vyhovět rozdílným stylům učení různých osob. Také již pochopili, že někomu nebude e-learning vyhovovat nikdy. V současné době se těší popularitě studentů i firem zejména tzv. smíšené vzdělávání.
**Datum vydání:** I/2004
Zdroj: HBS Working Knowledge - kolekce nejnovějších manažerských trendů z Harvard Business School