Pokud se HR profesionálové chtějí aktivně podílet na strategii firmy, musejí umět komunikovat s managementem prostřednictvím správně zvolených HR měřítek. Pro ta platí určitá společná východiska:
-
musejí vycházet ze strategického kontextu firmy,
-
měla by zahrnovat historické informace,
-
měla by zahrnovat současné informace,
-
měla by zahrnovat možné budoucí události,
-
měla by být zacílena na své publikum,
-
měla by zapojit své publikum a motivovat k určité akci.
Výchozím bodem pro vytvoření správných HR měřítek je plné porozumění strategickému kontextu prostředí, v němž působíte. Server blr.com upozornil na deset otázek, které byste si v této souvislosti měli položit a zodpovědět.
-
Jak vaše organizace dosahuje příjmů?
-
Jak lidské zdroje přidávají vaší organizaci hodnotu?
-
Jsou vaše HR aktivity propojené se strategickými a obchodními cíli firmy? Jaký vliv má HR na tyto cíle?
-
Jak vaše organizace měří úspěch? Jaký jsou klíčová měřítka?
-
Jaký vliv má HR na tato klíčová měřítka?
-
Co odlišuje vaši organizaci na trhu? Jaký vliv má HR na tyto ukazatele?
-
Jaká rizika a příležitosti má vaše organizace před sebou? Jaký vliv na to má HR?
-
Jaká rozhodnutí chcete ovlivňovat?
-
Dokážete propojit měřítka s rozhodováním?
-
Co se stane, když vaše organizace nesplní svůj cíl?
-kk-