Sociální média rychle pronikají i do interní komunikace ve firmách. Organizace si od nich vedle efektivnější spolupráce slibují také větší angažovanost zaměstnanců. Efektivně vyhodnotit potřeby organizace, implementovat správné technologie a měřit jejich úspěšnost však není tak snadné, jak se může zdát. Jak úspěšně implementovat sociální média do interní komunikace, aby vám nezůstaly jen nástroje, které nikdo nepoužívá, popsal server hrcommunication.com.
1. Vyhodnocení potřeb
Začněte prioritami v rámci firemních cílů – čeho chcete díky sociálním médiím dosáhnout? Pokračujte zmapováním současného komunikačního toku v rámci organizace. Navrhněte ideální řešení sociálně-mediálního ekosystému.
2. Design
Vyhodnoťte potenciální rizika ve srovnání s očekávaným růstem produktivity, spolupráce a inovace. Vypracujte pravidla používání sociálních médií ve firemní komunikace včetně měřítek úspěšnosti. Zapojte představitele nejvyššího vedení.
3. Implementace
Identifikujte nejefektivnější nástroje pro vaše potřeby. Úzce spolupracujte s IT, aby vaše řešení byla kompatibilní se stávajícími interními pravidly a architekturami.
4. Udržitelnost
Předpokladem udržitelnosti investice do vašeho řešení sociálně-mediální komunikace je opakovatelné celofiremní školení pro překonání generačních a geografických překážek.
5. Měření a úpravy
Stanovení měřítek a skutečně měření efektivity sociálních médií v interní komunikaci je nedílnou součástí programu. Stejně důležité je zbavovat se toho, co nefunguje.
-kk-