Pět jednoduchých pravd, které si rozhodně musíte zapamatovat při stoupání vzhůru po žebříčku úspěchu v HR... Tak zní název článku zkušeného personalisty, bývalého personálního ředitele společnosti PepsiCo a autora odborných knih z oblasti HR Alana Collinse na portálu successinhr.com. Co byste tedy měli vědět?
1. Vaše vzdělání a certifikace neznamenají nic, když neumíte své znalosti uvést do praxe
Pravda je taková, že ani prestižní certifikace nebudou vaše nadřízené zajímat, dokud neukážete výsledky v reálném světě praxe. Jen sbírat tituly nemá smysl. Smyslem vzdělávání je uplatňovat je v praxi a stávat se díky tomu silnějším HR profesionálem.
2. V jakémkoli byznysu jste sami za sebe
Bez ohledu na to, pro koho pracujete, nezapomínejte sami na sebe. Zamyslete se, co a komu prodáváte a zjistíte, že prodáváte zaměstnavateli sami sebe jako produkt, který dokáže nalézat řešení na jeho problémy. Firmy si žádají proaktivní HR profesionály, kteří budou pružně řešit jejich problémy.
3. Štěstí a úspěch jsou v HR dvě odlišné věci
Dosáhnout úspěchu v HR je velmi náročné a měli byste počítat s tím, že si to vybere daň na vašem soukromém životě. Rozhlédněte se kolem sebe a možná uvidíte, že ti nejúspěšnější lidé ve vašem oboru nejsou šťastní. Je proto na vás, abyste našli vlastní odpovědi na dvě zásadní otázky: „Co mě udělá úspěšným?“ a „Co mě udělá šťastným?“.
4. Nikdy se nebudete cítit stoprocentně připraveni, když přijde příležitost
Mnoho personalistů nevyužívá příležitostí z obavy, že nejsou dostatečně připraveni. Pravda je však taková, že dokonale připraveni nebudete nikdy. Pokud chcete postoupit v kariéře, neměli byste přehlížet příležitosti.
5. Přátelé přicházejí a odcházejí
Pracovní vytížení vás snadno připraví o čas, který jste dříve mohli věnovat svým přátelům. Někteří lidé z vašeho života úplně zmizí a nebudou u toho, až se vám jednou podaří získat pracovní pozici vašich snů. Těch, kteří zůstanou, si važte a zůstaňte v kontaktu.
-kk-