Pozor na emoce
Training Zone uvádí, že nejdůležitějším poznatkem je udržet emoce na uzdě. Zpětná vazba by měla být analytická a podpořená konkrétními argumenty. Pokud budete používat při podávání zpětné vazby emoce, nedosáhnete žádného pozitivního účinku.
Taktika „sendviče“
Nejlepším způsobem, jak předávat negativní zpětnou vazbu a zároveň neodradit daného jedince, je použít taktiku „sendviče“, tj. vložit negativní komentář mezi dva pozitivní.
Zpětná vazba ihned
Nejlepší je zpětnou vazbu dávat ihned a neodkládat ji. Čím blíže časově bude vaše zpětná vazba věci, které se týká, tím větší efekt bude mít.
Respektování soukromí
Je nutné, abyste při vaší komunikaci se zaměstnancem získali jeho důvěru, a to není možné bez toho, abyste respektovali jeho soukromí a navzájem si plně důvěřovali. Nikomu jinému, kdo o tom nemá vědět, se tedy o detailech práce zaměstnance nezmiňujte.
Jádro problému
Při podávání zpětné vazby, řešení problémů a úpravě práce analyzovaného pracovníka neklouzejte pouze po povrchu a neřešte pouze symptomy. Musíte jít k jádru věci a řešit základy problémů.
Naslouchání
Zpětná vazba ze strany nadřízeného nebo pracovníka personálního oddělení nesmí být monologem, ale konstruktivním dialogem, v rámci kterého musí mít i hodnocený pracovník možnost se vyjadřovat.
-mm-