Důvěrné vztahy na pracovišti jsou neustále ožehavým tématem. Jaký názor na ně manažeři ve skutečnosti mají? Mělo by to být firemními směrnicemi zpečetěné tabu? Kde jinde mají zaměstnanci navazovat přátelské a důvěrné vztahy, když na pracovišti tráví většinu svého života? Na tyto a podobné otázky se snažil odpovědět výzkum, který proběhl mezi 558 manažery lidských zdrojů v amerických společnostech. Vyplývá z něho, že většina manažerů důvěrné vztahy na pracovišti nepodporuje, skutečné směrnice však na to má jen velmi málo firem (asi 25%).
Manažeři lidských zdrojů neřídí roboty či necitlivé stroje. Musí umět řídit a zároveň respektovat lidské chování a pocity. Proto je pro ně otázka důvěrných vztahů na pracovišti stále takovým problémem. Lidé, kteří spolu denně pracují si úzké vztahy budou vytvářet vždy, to je přirozené. Manažeři přesto usilují o kontrolu nad těmito vztahy, snaží se definovat, co v pracovních vztazích povoleno je a není. Žádná firma se však podle výzkumu dosud těmto vztahům nevyhnula, což platí i o svatbách spolupracovníků. Nabízí se tedy otázka: Jsou důvěrné vztahy na pracovišti skutečně tak nebezpečné? Znamenají ve svém důsledku skutečně pouze žárlivost, nepřátelství a horší firemní výsledky? Z výzkumu vyplývá, že nikoli zcela.
Někteří manažeři se domnívají, že zaměstnancům by v pracovní době mělo být umožněno seznamovat se, ale s lidmi mimo firmu. K tomu poskytují svým zaměstnancům například volný přístup k seznamkám na internetu či internetovým obchodním domům. Jsou si totiž vědomi toho, že dlouho pracující lidé ztrácejí řadu sociálních příležitostí, což může jeijch budoucí život velice významně ovlivnit.
Zdroj: HRM Guide - informace pro manažery HR