Joint venture mobilních operátorů Orange a T-Mobile ve Velké Británii, který nese název Everything Everywhere, dosahuje po prvním roce své existence vyšší angažovanosti zaměstnanců společně než dříve každý sám. Je tak spíše výjimkou potvrzující pravidlo v rámci fúzí, po nichž většinou angažovanost zaměstnanců klesá. Informoval o tom server People Management.
Společný telekomunikační podnik Everything Everywhere vznikl v červenci 2010. V letošním průzkumu listu Sunday Times s názvem Best Companies, který každoročně sestavuje žebříček nejoblíbenějších firem mezi britskými zaměstnanci, se firma umístila na 26. příčce. Přestože si prošla zásadní restrukturalizací včetně propuštění 1200 lidí, dopadla lépe než obě její části v roce minulém. V roce 2010 byl totiž Orange na 24. místě a T-Mobile na 37. místě, což ve společném průměru znamená 30. místo.
V době restrukturalizace navíc proběhl i interní průzkum, který se dotazoval zaměstnanců, zda by práci v Everything Everywhere doporučili svým přátelům. I zde bylo zaznamenáno zvýšení – 41 %.
Linda Kennedyová, která má v Everything Everywhere na starosti řízení změn, je přesvědčena, že angažovanosti zaměstnanců pomohla rychlá integrace pracovních sil obou společností, v jejímž rámci se podařilo využít to nejlepší z obou stran. Klíčovou roli hrál výkonný ředitel Tom Alexander, který společně s dalšími zástupci nejvyššího vedení zosobnil novou kulturu chování, kterou charakterizuje „zvědavost, dynamičnost, společné zapojení a přirozenost“. Zaměstnanci obou firem společně pracovali na integraci mobilních sítí, což je rychle spojilo.
Příkladem úspěchu může být i automatizace systému HR. Personalisté z obou firem se spojili, aby vytvořili nový samoobslužný HR systém společný pro obě firmy. „Již dnes vidíme kulturní posun, o kterém jsme si mysleli, že bude vyžadovat více času a úsilí,“ shrnula Kennedyová. HR se podle ní podařilo integrovat společné podmínky pro všechny, aby již nebyli „my a oni“, ale jenom „my“.
-kk-