Pokud vaše firma bere vážně řízení zaměstnanců, musí se vážně zabývat i firemní kulturou. Následující tři kroky, které pro vás udělají daleko více než jakékoli „cool“ benefity, popsal server Inc.com.
1. Dejte zaměstnancům více pravomocí
Firma se zdravou kulturou věří zaměstnancům a dává jim vyšší míru autonomie v jednání a rozhodování.
Například i pracovník výrobní linky často ví o své části vyráběného produktu více než jeho manažer. Může upozornit na určité nedokonalosti nebo navrhnout lepší řešení.
Pokud se o všem rozhoduje striktně shora, zaměstnanci mají oprávněný pocit, že mohou jen mlčet a plnit příkazy. Rozhodně se necítí být součástí něčeho většího, než je jen každodenní rutina. To všechno se odráží na obchodních výsledcích.
2. Pomáhejte zaměstnancům s osobním rozvojem
Čím lépe pochopíte pracovní i osobní cíle zaměstnanců, tím lépe pro vás. Bude pak snazší pomoci jim je splnit. Můžete zaměstnance motivovat tím, že pro ně uděláte více, než musíte, a oni pak totéž udělají pro vás.
3. Myslete i na osobní život zaměstnanců
Život není jen práce. Zaměstnavatel se silnou kulturou dbá o to, aby jeho lidé dokázali odvádět smysluplnou práci v rámci pracovní doby, po níž budou mít prostor pro další aktivity mimo práci.
Pokud mají vaši lidé být úspěšní a firma dosahovat vyšší ziskovosti, nedělejte z nich workoholiky s pocitem, že úspěch si žádá práci do úmoru.
Vaším úkolem je zajistit bezpečné a produktivní pracovní prostředí, které bude vedle honby za obchodními výsledky respektovat také zdraví a osobní životy zaměstnanců.
-kk-