Na následující případy, kdy nábor není připraven na růst firmy, upozornil server TLNT.com.
1. Zaměstnanci nejsou součástí náboru
Pokud někdo může zájemcům o práci ukázat, jaké to opravdu je, pracovat pro vás, jsou to vaši stávající zaměstnanci, nikoli strohý popis práce zveřejněný v inzerátu. Ukažte, jak fungují vaše týmy a proč by se k vám měli přidat. Dnes už je velmi snadné například točit videa, která představí firemní kulturu. Snadno také můžete propojit zájemce o práci u vás s konkrétními zaměstnanci, kterých se budou chtít na něco zeptat.
2. Neřešíte kognitivní zkreslení
Jedním z velkých problémů náboru je tzv. kognitivní zkreslení – nevědomé myšlenkové procesy, které nás vedou k chybným úsudkům o uchazečích. Chcete-li se tedy vyhnout předsudkům, musíte nejprve jasně identifikovat postup, kterým budete vybírat zaměstnance pro příslušné role. Moderní technologie navíc nabízejí nástroje, které z životopisů odstraní jména a demografické údaje nebo dokonce zapojí umělou inteligenci, která dokáže analyzovat chování uchazečů lépe než člověk.
3. Uchazeči s vámi mají špatné zkušenosti
Žijeme v době, kdy si nespokojení uchazeči nestěžují jen svým známým, ale široké veřejnosti prostřednictvím internetu a sociálních sítí. Zaměstnavatelé pak snadno získávají špatnou pověst. Nejčastěji si uchazeči stěžují na nedostatečnou a neosobní komunikaci během náborového procesu. Zkuste tedy do e-mailu s poděkováním za účast vložit například video s osobní zprávou.
4. Nemáte silnou značku zaměstnavatele
Webová stránka s ilustračními fotkami a nabídkou pracovních pozic ve vaší firmě dnes nikoho neohromí. Chcete-li, aby vás zajímavé talenty sledovaly dlouhodobě a přihlásily se, až budete hledat nové pracovníky, musíte aktivně budovat značku zaměstnavatele. Znamená to sdílet se světem příběhy vaší firmy a vašich lidí, k čemuž dnes nabízejí ideální příležitost sociální sítě. Ty by vám kromě propagace měly sloužit také k přímému náboru.
-kk-