Co chce Generace Y?

Být manažerem v době, kdy přichází nová generace zaměstnanců, je velmi obtížné. Stále více odborníků navíc uvádí, že nastupující Generace Y je doposud nesložitější generací z hlediska řízení v zaměstnání. Potřebuje především, aby ji manažeři brali vážně, vytyčovali vysoké cíle a pomáhali s jejich plněním.

Co naopak nedělat při řízení této generace? V první řadě nesnižujte svou autoritu. Nesnažte se také předstírat, že nabízená práce bude zábavnější než ve skutečnosti. Dále se vyhněte přílišnému komentování detailů a neodsouvejte problémy. Neodměňujte a neuznávejte méně než vynikající výkonnost.

Podle autora článku, amerického konzultanta Bruce Tulgana, který se zabývá řízením generací zaměstnanců označovaných jako X a Y, vyžaduje Generace Y následující:

- finanční hodnocení na základě výkonnosti,

- pružné pracovní rozvrhy,

- pružné místo výkonu práce,

- aktuální dovednosti,

- přístup k osobám odpovědným za rozhodování,

- osobní uznání za dosažené výsledky,

- jasnou oblast odpovědnosti,

- kreativitu.

Nejmladší zaměstnance byste měli učit, jak dobře pracovat s ostatními a vytvářet si s nimi vztah primárně na pracovní úrovni. Chcete-li se vyhnout osobním konfliktům, zajistěte především, aby věděli, komu jsou odpovědní. Učte je také, jak úspěšně vystupovat na prezentacích a poradách.

-kk-

 

Zdroj: American Management Association - portál Americké manažerské asociace (AMA)
Zobrazit přehled článků ze zdroje American Management Association