Ačkoli to některým vedoucím pracovníkům může znít divně, rozhodně existují výroky, kterých by se měli při komunikaci se zaměstnanci vyvarovat. Zajistí si tím přinejmenším respekt a úctu zaměstnanců a neuškodí ani firmě jako takové. Autor článku vybral výroky, o nichž se domnívá, že jsou ty nejméně vhodné:
- „Nechte věci, ať se stanou.“ Tento výrok podněcuje zaměstnance k lenosti a dává jim najevo, že jejich nadřízený odmítá odpovědnost.
- „Pracujte lépe, ne pilněji.“ Tento výrok nutí zaměstnance používat za každou cenu mysl namísto svalů.
- „Ten člověk nemá mozek.“ Mozek má každý člověk a urážet zaměstnance tímto výrokem je nepřijatelné.
- „Nechci slyšet žádné výmluvy.“ Tento výrok dává zaměstnanci najevo, že jeho osobní názor nic neznamená.
- „Máte štěstí, že jsem vás nepropustil.“ Každý dělá chyby a zastrašování zaměstnanců ztrátou místa k efektivnímu chodu společnosti rozhodně nevede.
- „Budu vás sledovat.“ Tento výrok dává zaměstnanci najevo nedostatek důvěry a neschopnost nadřízeného řešit s ním problémy v rozhovoru mezi čtyřma očima.
- „Neplatíme vás za to, abyste přemýšleli.“ Každý zaměstnanec by měl být placen právě za to, že přemýšlí.
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům