Mikromanažeři nutně potřebují kontrolu, říkají lidem, kdy mají jíst, co mají mít na pracovním stole, s kým mají mluvit. Když jim kontrolu odepřete, budou pociťovat úzkost. I když mohou slibovat dobrý management, jejich základní nejistota potlačí rozvoj zaměstnanců a je demoralizující a špatná pro byznys. Pokud je mikromanažer zároveň majitelem, je to ještě horší. Než opustíte loď, zkuste takovému šéfovi taktně poskytnout zpětnou vazbu. Velmi záleží na podání. Pokud začnete kontrole vzdorovat a rebelovat, jen ji zhoršíte. Raději mluvte o vaší potřebě rozvoje a růstu nebo o morálce na pracovišti.
Pokud vaše snahy nikam nevedou, snažte se spolu s vašimi kolegy získat podporu ostatních vlastníků. Sdělte jim daný problém v kontextu s izolací vašeho oddělení, s konkrétními příklady a nápady na zlepšení a větší svobodu. Nakonec se zeptejte sami sebe, zda chování vaší pracovní skupiny nedává vedoucímu důvod, aby se choval jako mikromanažer. Jsou vaše výsledky podprůměrné? Nepodrýváte jeho autoritu? Možná tím problémem jste vy, ne on.
-ba-
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery